balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Szófelhő készítő program

2008. július 28. - BDK

Online program: szófelhő készítés szövegből

szófelhő készítésEgy ideje már figyelgettem az érdekes fejlécet Andrassew Iván blogján: arcképe mögött mindenféle színesbetűs szavak láthatóak ötletes, grafikusan mutatós elrendezéseben. Csak talál- gathattam: alighanem a blogjában előforduló leggyakoribb kifejezések ezek. Azóta beszélgettünk skype-on, de politikai és magánéleti témákra tere- lődött a szó, elfelejtettem megkérdezni, hogyan is készült a különös grafika. Míg a minap megkaptam a magyarázatot (az egyébként is sok érdekességet kínáló)  miafene. hu egy posztjából:

Elérhető a neten egy szellemes program, amely bármilyen szöveg vagy webhely szavaiból tetszetős szófelhőt varázsol, még ám olymódon, hogy a gyakrabban használt szavakat nagyobb, a ritkábban előfordulókat kisebb betűből írja ki. Csak be kell tűzni a szöveget, vagy megadni a honlap címét, és az indítógomb megnyomása után az algoritmus máris készíti az első érdekes grafikát. A Randomize gomb megnyomásával bárhányszor újrarajzoltathatjuk a képet, eközben változik a szín, a betűtipus, az elrendezés. Vannak különböző beállítási lehetőségek is. Én elsőként - kell-e mondanom - Szembesülés c. regényem teljes szövegét tűztem be az ablakba, és többek között az alábbi tetszetős ábrát kaptam:

online szófelhő

A Randomize gombra kattintva más és más elrendezésben láthattam viszont regényem 150 leggyakrabban előforduló szavát (számukat külön be lehet állítani). A blogom szavaira adódó eredményt valahogy nem találtam eléggé jellemzőnek rám nézve, ezért inkább próbát tettem - közben igen jól szórakozva - még néhány további könyvem szövegével. Az e hét végén megjelenő, publicisztikai írásokat és esszéket tartalmazó kötetem anyaga például ezt a képet adta:

szófelhő készítés ingyen

Nagyjából tudni is lehet, miről szól...

(A sok játszadozás közben rájöttem a program egy-két olyan sajátosságára is, amelynek folytán a kapott kép picit mégis csalóka, egy igazi szószámláló program más eredményt mutatna.)

Próbáljátok ki ti is (a program magán a honlapon fut, nem kell semmit letölteni). Bővebben:


Frissítés: melyik költő melyik versének 50 szava alapján készült ez a szófelhő?

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr16588975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zebra 2008.07.28. 14:29:27

Kipróbáltam, tetszik. Ámde mivel ángolul nem értek, nem tudtam kisilabizálni, hogyan tudnám a kreálmányt például bejegyzésbe illeszthető képként menteni?
Mondjuk egyet mégis beillesztettem: elit.blog.hu/2008/07/23/kirityale_5 de ehhez - jobb híjan - rafinált módon a PrintScreen billentyűt, aztán Photoshopot használtam.

BDK · http://ungparty.net/ 2008.07.28. 14:55:54

Hasonlóan jártam el, bár más programokkal. Egy ügyes képernyőlopóm is van.

BDK · http://ungparty.net/ 2008.07.28. 15:05:13

A frissítésben feltettem egy új képet - és egy kérdést. Szerintem nagyon könnyű megválaszolni. Szerintetek?

kapitanyg 2008.07.28. 15:20:28

József Attila: Eszmélet

BDK · http://ungparty.net/ 2008.07.28. 15:43:40

Bizony. Nagyon árulkodó szavak, igaz? Csilló, szövedéke... Már e két szó alapján is... Bíztam a nagyon gyors megfejtésben :)

am 2008.07.30. 22:06:29

Ha a magyar kárpátaljai.... Félelmetes, hogy miket ki nem talál-
nak! Nem kell összefoglalókat írni, csak be a szófelhőgyártóba és
objektív ismertetés születik.
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása