balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Amikor rám tör a valóság

2009. január 05. - BDK
Hiába fegyverkeztem fel eléggé alaposan ellene irodalommal, zenével, játékkal, családi békével - mostanában  mégis rám tör, kopogtatás nélkül, a valóság. A híreket és külső történéseket persze eddig sem zártam ki mikrovilágomból, de, évtizedek alatt kimunkált védekezési mechanizmusom- nak hála, nem igazán hagytam, hogy a külvilág kellemetlenségei kisajátítsanak. Tudomást vettem a rosszról, a kedvezőtlenről, ha úgy alakult, írtam is róla, ellene, igyekeztem bemutatni és elemezni  - ám hogy hosszú távon eluralkodjon rajtam az aggodalom és a pesszimizmus, azt általában sikerült kivédenem. Pontosabban: eszemmel mindig is elég jól láttam a dolgok árnyoldalát, a romlást, a pusztuláshoz vezető tendenciákat, ám érzelmileg mindig inkább a nagyszerűhöz,  a nemeshez, a felívelőhöz, a pozitív élményt adóhoz kötődtem. A mostani időszak azonban a szokásosnál jobban riogat.


A pénzügyiből gazdaságivá fejlődő világválságon még megpróbáltam vigyorogni, a mostani gázhelyzet azonban arcomra fagyasztotta a mosolyt: ennek a fele sem tréfa. Azt az elmúlt közel két évtized jól megmutatta, hogy Ukrajna milyen féltően gondoskodik lakosságáról, így azt sem zárhatom ki, hogy a gázügyben folyó presztizsvitáért és hatalmi huzavonáért akár tömeges fagyhalállal kell fizetni ezen a kemény télen. (Egyszer ugye már sikerült halálra éheztetni Ukrajnát...)

A másik ténnyel is csak most szembesültem: Izraelben élő (nagybátyám  első házasságából született, Lembergben nevelkedett, zsidó fiúhoz férjhez ment és mintegy húsz éve kitelepült) unokatestvérem ezúttal közvetlen életveszélyben van, hiszen városuktól mindössze 40 kilométerre folynak a harcok. Utcájuk egyik háztömbjét rakétatalálat érte...

És mindebbe persze belejátszik nagybátyám és anyám múlt évi halála...

Blogolok, regényt írok, egész nap zenét hallgatok, sokat sakkozom és gózom, felkérésre egy újabb webes játékban veszek részt - azaz intenzíven védekezem a valóság ellen, mégis rám-rám tör. És van, amikor nem is ellenkezem: hagyom, hogy Csönge kis miniesszéje megérintesen. Jó kis látlelet valóságunkról.


Fenti illusztráció: Janet Brooks Gerloff képét egy József Attila-vers ihlette: Kopogtatás nélkül. És ez az asszociáció is kínálta magát:

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr66858512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dixidixi 2009.01.05. 20:23:09

A regisztráció nem fogadta el a P.I.-t, aszonta: már foglalt. De azért ez én leszek.
Jómagam az általad felsorolt kríziselhárító tevékenységek mellett még ősszel egy fél autó tűzifát is berendeltem, ami gázhiányos időkben jól jöhet a cserépkályhámban...

KapitányG 2009.01.05. 21:36:28

Jó, hogy említed Csöngét, legalább mondhatom: olykor belenéztem a blogjába, közel sem rendszeresen - viszont az "ezer fehér virág"-gal szerzett egy újabb állandó olvasót.

BDK · http://ungparty.net/ 2009.01.06. 09:02:35

@dixidixi: Okos dolog. Mi sajnos, amikor a 70 években bevezettettük a gázt, nagy buzgalmunkban lebontattuk a ház összes cserépkályháját, ugyan miért is vesződnénk ezután fával, tűzrakással, hamuval, itt ez a remek civilizációs vívmány, az olcsó és kényelmes gáz, soha többé fabeszerzési gondot, fűrészeltetést, hasogatást, cipelést, reggeli tűzrakást, kormot, füstöt, hamukihordást - ki gondolta akkor.... A bátyám Baján meg most építtetett a házába egy bazi nagy kandallót, amelyikre rá van kötve a központi fűtési rendszer, és kiváltja a gázkazánt. Fával fele annyiba kerül a tél, mint gázzal. Úgyhogy most se nagyon tud megijedni.

BDK · http://ungparty.net/ 2009.01.06. 09:04:59

@KapitányG: annyira szeretném, ha Csönge rendszeresebben írna! engem szinte minden bejegyzésével meglep és meghat, holott már ismerem valamennyire őt meg a stílusát. az említetted bejegyzés olvasása után azt mondtam neki, Csönge, te vagy a családban a legtisztább érzésű ember.

BDK · http://ungparty.net/ 2009.01.06. 09:06:51

dixidixi alias P.I., kösz hogy regisztráltál;
KapitányG, kösz, hogy olvasója lettél leányomnak (nem lesz túl gyakran dolgod vele....)

KapitányG 2009.01.06. 09:44:25

Nem bánnám, ha gyakrabban lenne!

holnap · www.vers-esse.hu 2009.01.07. 16:34:34

Közel egy éve "jártam" itt utószor. Nem hiszem, hogy hiányoztam, bár ki tudja. Jól esne, ha igen. Met kevés történés van ami manapság jól esik. Majd elolvasom Csönge írrását is.
Mit lehet ahhoz, arról mondani amit írtál a valóságról? Bólintani, aztán újra tölteni a poharat.
Bár nem dobtam ki a fatüzelésű kályhát, nem hiszem,hogy szükség lesz rá. Nem valamiféle optimista sugallat okából írom ezt. A politikusoknak van mivel zsarolniuk egymást. Hogy közben néhány ezren megfagynak? Hát, istenem: a gyözelem áldozatokat követel. Aztán-meg a szegényekkel kezdődik a fagyhalál. Kevesebbet kell "segélyezni". (Milyen undorító lett ez a szép szó: segély. Pedig - amint az tudva levő - nem ő a bűnös.)
Amikor elkezdődött a nyavalyám, bizony kapaszkodtam az életért. Most, amikor a nehezén (talán) túlvagyok, tehetetlenül bámulom a világot. Kicsit cinikusan azt is mondhatnám: na ezt is megéltem.
Még annyit, ha megengeded, hogy a gázmizériánál mélyebben megrendít a "gázai helyzet". A közel kelet, úgy, ahogy van, mindenestül. Visszatekintve, úgy másfélezer évet, a nagy befejezés még hátra van. Minél tovább húzódik - hála a civilizációnak - annál véresebb lesz. Ami most folyik, csupán előjátéka a nagy katarzisnak.
Mind eközben gyerekeink gyereket szűlnek.

Vadas · http://www.vadastibor.blogspot.com/ 2009.01.09. 20:42:58

Bár már előfordult, de mindig különös izgalmat jelent számomra, ha más szerzők írásaiban hasonló szövegrészletet, vagy tartalmilag azonos kifejezéshalmazokat találok, amit már én is elkövettem a múltban. Nekem ez olyan, mint amikor elmegyünk egymás mellett az utcán, és felismerve a másikat, odaköszönünk. Szia. Konkrétan a „mégis rám tör, kopogtatás nélkül, a valóság”, mondatrészedre gondoltam most. Remélem, nem tűnik tolakodásnak, ha „beidézem” rövid részletét, a Hajnali vita c. versemnek.
..
….
Hiszen az előbbiekben felkontúrozott hajnal,
az udvarunk és benne az öreg tuja, aminek madarak
és pókok kapaszkodtak kiálló ágaiba, utána a fűvel
virággal teleszórt hajnali rét, egész becsületes dolognak
ígérkezett, de a történéseket tényként kezemben tartva
cudarul elment a kedvem; kemény a földetérés.
Követelhetném persze jogos jussaimat, vegye mindenki
komolyan ígéretét, különösen kik bőséges szüretet,
megismerhető életet, tartalmas napokat sugalltak, mely
addig sem tartott, mint egy röpke hét.
S ha nekik is hazudtak, ezért ők is azt adták
tovább? „Most miről beszéltek”, szólt közbe a józan ész,
„én elküldtem figyelmeztetéseimet ostobák, s tudtad
te magad, csalsz ármányos szavaiddal, s pórul
jársz ha rádköszön a valóság.
Gyermekeidnek ígértél biztos jövőt, megfogható
igazságokat, jogaikat soroltad hozzá, s majd ha szorul
a hurok, megkérdőjelezett ígéreteid listáját ritkábban
lobogtatod”.
..

holnap · www.vers-esse.hu 2009.01.10. 12:32:14

@Vadas: Egy korban, és egy kórban élünk, közel egymás mellett.
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása