De része az "írói marketingnak" is, lévén abban, hogy íróként sokan ismernek, hogy szerkesztőségek-kiadók megkeresnek, hogy intézmények meghívnak, hogy könyveimet megvásárolják, abban bizony része van internetes jelenlétemnek. E tekintetben persze lehetnék sokkal ügyesebb, ajánlhatnám, promotálhatnám, reklámozhatnám erőteljesebben írói munkám termékeit - ez a tevékenység azonban nem áll eléggé közel hozzám, így csak módjával, visszafogottan élek vele. Nem tukmálom és nem kínálom magamat, csupán elérhetővé teszem: aki keres, megtaláljon.
Ezzel éppen azokra számítok, akiket El Lobo szemléletesen Online Kereső Embernek, a 21. század reprezentánsának nevez.
De van jelentősége a blognak alkotói szempontból is. Kicsit olyan, mintha az ember non-stop író-olvasó találkozón venne részt, vállalva, hogy minden megnyilvánulása egy népes online auditórium előtt méressen meg.
Továbbá a blog az író számára is természetesen egyfajta önkifejezési forma, az írói én ki- és beteljesítésének egyik eszköze, lehetősége. Útja-módja annak, hogy azokat a gondolataimat, érzelmeimet, vélekedéseimet, ismereteimet is megosszam a nagyobb nyilvánossággal, amelyek versben-novellában-publicisztikában nem, vagy nem ebben a formában kapnak kifejezést.
Végül a blog, a klasszikus naplóhoz hasonlóan, egyfajta személyes írói archívum is, amely dokumentálja nemcsak a megírt műveket (jó szokásom, hogy más fórumokon frissen publikált írásaimat szinte azonnal közlöm ehelyt is), hanem bemutatja és rögzíti azt a kontextust is, amelyben az adott művek létrejöttek és utat találtak a közönséghez.