balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Éva a Literán Szimeizről

2009. augusztus 13. - BDK
Megy a Literán a Másik városom c. nyári sorozat, amelyben a portál szerzői - írók, költők - egy-egy általuk kedvelt városról vallanak, közreadva személyes élményeiket. Most került sor Éva vallomására. Szimeizről ír, a Jalta-környéki krími kisvárosról (ahova egyébként legalább száz levelet írtam neki...)

 

Berniczky Éva Zárt tengeren

Itt voltam beteg, gyógyultam, eszméltem, hosszú hónapokon át. Nyár közepére a sziklás, kopárnak mondható domboldal alig néhány fája felől felerősödött a zsizsegés, és végeérhetetlenül követte a hegyről tengerpartig kanyargó meredek ösvényt. - Berniczky Éva városa: Szimeiz.

Szimeiz fenségesen jelentéktelen Fekete-tenger parti kis település, városka, meglehet, csak poszjoljok gorodszkovo tyipa (város típusú település), hogy ezzel a képtelen kifejezéssel éljek. A Krím Koska (Macska) hegyvonulatában végződő macskatelepülés. Itt voltam beteg, gyógyultam, eszméltem, hosszú hónapokon át. Nyár közepére a sziklás, kopárnak mondható domboldal alig néhány fája felől felerősödött a zsizsegés, és végeérhetetlenül követte a hegyről tengerpartig kanyargó meredek ösvényt. Olyan érzésem támadt, térdig járok énekes kabócákban (Cicadinae alcsalád). Mintha fejem felett magasfeszültségű drótokban futottak volna a szúrós napsugarak, a levegő széttéphetetlen huzalokban sistergett, rezegett. Az égből ömlő sziporka jellegzetes surrogása leginkább esőzuhogásra hasonlított. Vészjósló jelként kísértett a nyugalomban. Aztán egy vihar utáni korareggelen döglött delfin fehérlett a tengerparton. Szégyellhetném is, olyan sokáig elnéztem a még nem bomló tetemet. Nem sok híját találtam, bár a szemgolyókat kivájták akkorra a sirályok, az éles kövek több helyütt felhasították az arányos, síkos testet. Rontani a szépségen, széppé emelni a csúfságot, ilyesmit tanított azon a hajnalon velem Szimeiz.

Az álmodozó tekintetű, imbolygó halárus lenn a parton kizárólag Viszockijt bömböltette, és jégbehűtött félszáraz pezsgővel kínálta vásárlóit. Estig az utolsó szálkáig eladta nem éppen friss portékáját is. A szelek nosztalgiával fújták tele az erre sétálók fejét és orrát, nem lehetett ez ellen kendővel, zsebkendővel védekezni. Befolyt mindent a vágyakozás. Elkelt a tegnapi hal, kevéske pénzért sikerült kiadni még a fáskamrákat (szárájokat) is az egyéjszakás szeretőknek.

Az óta a nyár óta vagyok úgy vele, hogy a tengert legszívesebben mindig magammal hordanám. Miután hullámait nem sikerült feltekerve hazavinnem, az utolsó Szimeizben töltött napomon merő dacból hatalmas szőnyeget vásároltam a helyi tatároktól a főtéri boltban. Mondhatom, csúnya barna darab volt. Ráadásul az ormótlan henger hazaszállítása Jaltáig buszon, onnan trolin Szimferopolig, repülőn Lembergig, majd végül a vonaton Beregszászig csak gondot okozott. Otthon aztán hallgathattam, hogy lehetett egy ilyen rondaságért pénzt adni?! Ilyenkor kimondhatatlanul vágytam a tengert. Huszonhat éve nem jártam Szimeizben. Valószínűleg soha nem jutok el oda többé. Ezen a nyáron megkeményítettem a szívemet, és elvágtam az utolsó szálat, kidobtam az elkoszlott barna szőnyeget.

 

 

Berniczky Éva


Megjelent: Litera, 2009. augusztus 13

Több Berniczky

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr781307082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása