balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Balla D. Károly írói oldal

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Infrafűtés - napenergia - seo pr cikk

 

PR-cikk: tartalommarketing

 

Linképítő Google-Seo

 

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog bázis | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA

Csendélet a teljességről

2008. február 01. - BDK
[...] Medgyesi Gabriella –
Egy manzárd-őr feljegyzései
(Négyszemközti chatelés
Balla D. Károllyal)


Amennyire az előző filmekből hiányzott a vizuális igényesség, Medgyesi Gabrielláéban pont annyira van jelen. Visszafogott líraiság jellemző a filmre, és ez kifejezetten jó viszonyban van Balla D. Károly szövegeinek finomságával, mívességével. Az Egy manzárd-őr feljegyzései portré a kárpátaljai irodalom „legszelídebb fenegyerekéről”, ezen felül csendélet a teljességről.


Medgyesi Gabriella filmjében minden együtt van, nagyon homogén film: a forma és a tartalom egymást támogató, kiegyensúlyozott viszonyban van, minden formai elem létjogosultságot nyer, semmi nem esetleges, a roncsolt képek nem csak azért roncsoltak, mert az effektezés divatos. Változatos film, mert nemcsak Balla D. beszél az életéről, hanem barátai is, és az Albert Gábor tolmácsolásában elhangzó szövegek is árnyalják a képet. Fontos, hogy nem az süt le a filmről, hogy a felsorolt elemekre azért szükségesek, hogy a néző ne unatkozzon, mert csak a riportalanyt látja, hanem azért, hogy egy több oldalról körbejárt, hiteles és színes képet kapjon egy olyan alkotóról, aki betegségéből adódóan szinte ki sem mozdul otthonról, és mégis, vagy épp ezért a teljességet éli meg. Az előző két film után Medgyesi filmjét egyszerűen felüdülés nézni. Jólesik, mosolyt csal az arcokra, többek között azért, mert csodálatosan fényképezett. Sibalin György felvételeinek hangulata példátlan mértékben szervesül bele a felolvasott szövegrészekbe. A képek nem illusztrálják az írásokat, és valószínűleg ebben áll a titok. Képi paradoxonokat látunk, melyeknek látszólag semmi közük az elhangzó szövegekhez, lassan hullámzó növények jelennek meg, úgy fényképezve, hogy a víz nem látszik, miközben a felolvasott szövegben szó sincs ilyesmiről. Egy emeletes ház oldaláról elbontott kisebb ház maradványát, lenyomatát látni, a magasház olyan szürkés-kék, mintha az eső utáni égbolt lenne, pedig nem az, csak egy emeletes ház fala. Balla D. manzárdjának ablaka lassan nyílik ki, és a ház előtt elterülő tájat csak finoman imbolygó tükröződésként látjuk, nem a valódit. És mindez minden esetben kellő ideig kitartva, hogy észre lehessen venni a „csalást”. Medgyesi filmje Balla D. Károly különös létmódjának és írásainak esszenciáját képes a néző elé tárni. Felejthetetlenül. [...]


Szabó Nóra: A „beszélő fejek” és a „fésületlenség” harca - részlet.
Megjelent: Terasz, 2008. jan. 30.

A film megnézhető ITT

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr64320598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása