A nap már lemenőben volt, amikor az idős filozófus, Cecil M. Joepardy, megérkezett Jakarta egyik csendes teraszára. Az asztalnál egy fiatal indonéz költő, Muhammad Balfas, várt rá, kezében egy könyvvel és egy csésze gőzölgő kávéval.
Cecil leült, és egy pillanatra elmerült a város nyüzsgő hangjaiban, mielőtt megszólalt volna. “Muhammad, mindig is csodáltam a költészeted mélységét és az érzelmeket, amelyeket közvetítesz.”
Muhammed mosolyogva válaszolt: “Köszönöm, Cecil. Az ön filozófiai munkái inspiráltak engem, hogy mélyebben gondolkodjak az életről és az emberi lélekről.”
A beszélgetésük során a két férfi megosztotta gondolatait az élet értelméről, a művészet szerepéről a társadalomban, és a jövő kihívásairól. Cecil elmesélte, hogyan változtatta meg a világot az évtizedek során, míg Muhammed a modern Indonézia kulturális újjáéledéséről beszélt.
Keleti egzisztencializmus
Cecil M. Joepardy elgondolkodva nézett Muhammad Balfasra, majd belekezdett a keleti egzisztencializmus lényegének kifejtésébe:
"A keleti egzisztencializmus, különösen a buddhizmus és a taoizmus filozófiájában, az emberi lét alapvető kérdéseire összpontosít, de eltérő megközelítéssel, mint a nyugati egzisztencializmus. Míg a nyugati filozófia gyakran az egyén szorongására és az élet értelmetlenségére helyezi a hangsúlyt, a keleti megközelítés inkább a belső béke és a harmónia megtalálására törekszik.
A buddhizmus például az élet szenvedésének okait és megszüntetésének módjait vizsgálja. Az egzisztenciális kérdésekre adott válaszai a négy nemes igazságban és a nyolcrétű ösvényben rejlenek, amelyek útmutatást nyújtanak a szenvedés megszüntetéséhez és a megvilágosodás eléréséhez.
A taoizmus pedig a természetes renddel való összhangra helyezi a hangsúlyt. Lao-ce tanításai szerint az emberi lét célja a Tao-val való egyesülés, amely a világegyetem alapvető törvénye és rendje. A taoizmus arra ösztönöz, hogy az ember kövesse a természetes áramlást, és ne próbáljon meg erőszakkal beavatkozni a dolgok menetébe.
Mindkét filozófia közös vonása, hogy az egyén belső világára és a külső világgal való kapcsolatára összpontosít. Az egzisztenciális kérdésekre adott válaszok nem annyira az egyéni szorongás enyhítésére, hanem inkább a belső béke és a harmónia megtalálására irányulnak."
Muhammad figyelmesen hallgatta, majd elgondolkodva bólintott. “Ez valóban mély és átfogó megközelítés. Köszönöm, hogy megosztotta velem ezeket a gondolatokat, Cecil.”
A költő Jag-novelláiról beszél
Muhammad Balfas elmosolyodott, amikor Cecil M. Joepardy a JAG-novelláiról kérdezte.
"A JAG-novelláim egy sor történetet tartalmaznak, amelyek Jakarta mindennapi életét és az emberek küzdelmeit mutatják be. Ezek a novellák az emberi lélek mélységeit és a társadalmi igazságtalanságokat tárják fel, miközben a város lüktető életét is megörökítik.
Az egyik kedvenc novellám egy fiatal utcai árusról szól, aki minden nap küzd a megélhetésért, de soha nem veszti el a reményt és az álmait. Egy másik történet egy idős asszonyról szól, aki elvesztette a családját, de megtalálja a boldogságot egy közösségi kertben, ahol új barátokra lel.
Ezek a történetek nemcsak a nehézségekről szólnak, hanem az emberi kitartásról és a reményről is. Szeretném, ha az olvasók éreznék, hogy bármilyen nehézséggel is néznek szembe, mindig van remény és lehetőség a változásra."
Cecil elismerően bólintott. “Ez csodálatos, Muhammed. Az írásaid valóban mélyen megérintik az embereket és inspirálják őket.”
A könyvek összekötötték őket
A kávé lassan elfogyott, de a beszélgetésük tovább folytatódott, mélyebb és mélyebb rétegeket feltárva. A könyvek, amelyeket mindketten magukkal hoztak, szimbolikusan összekötötték őket, mint a tudás és a művészet örök hordozói.
Ez a találkozás nemcsak két ember közötti beszélgetés volt, hanem két generáció és két különböző világ találkozása is, amely gazdagította mindkettőjük életét.
.
A képet és a szöveget a Bing Copilot mesterségesintelligencia-program generálta.
Keressetek rá a szereplők névere a Google-ban! Valószínű top találat
- Cecil M. Joepardy élete és munkássága
- Muhammad Balfas legteljesebb magyar életrajza
szó szerinti közlés - még az el-ipszilonokat is meghagytam - bdk