balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Ungvár régi képeslapokon

2007. március 10. - BDK
Fotó, képeslap - a régi Ungvár - archív fényképek. Bár nem hajt semmilyen gyűjtőszenvedély, a gépemben szép kis kollekció állt össze a régi Ungvárról. A képeket különböző honlapokon találtam az elmúlt években, többségük korabeli képeslap kópiája. Más-más a készítési technikájuk, különbözik a beolvasás minősége, mérete. Egységesítés nélkül feltettem mindet egy oldalra, itt néhány érdekesebbet mutatok be ízelítőül.


A legrégebbi alighanem ez:

Akkor készült (talán még az I. világháború előtt), amikor még létezett a város közepén keresztül folyó Kis-Ung. (Mai ungváriak számára: a Kis-Ung utcája az, amelyik a piac mögött vezet, ezen az enyhén felfelé ívelő utcán pedig a régi vármegye házához (ahol ma a képtár van) és a református templomhoz vezet. A jobbra látható torony pedig a hajdani evangélikus templomé (a tisztek házával szemben).

Ugyancsak elég régi állapotában mutatja a mai Petőfi teret ez a kép:
Ekkor éppen Kossuth térnek hívták, tehát ez is a cseh idő kezdete, azaz 1920 előtti állapotában mutatja.

Ugyanez a helyszín (más nézetben) cseh időből Masaryk-szoborral:

Mai fiatalok kedvéért: szemben a Munkácsi utca, jobbra a Minaj utca (Sváb utca) nyílik, azaz háttal állunk a korábbi képen balra látható épületsornak.

És íme az Ung-part a régi híddal. A főbb épületek ma is nagyjából ugyanezt a képüket mutatják, a vasíves hídon kívül az egyetlen érdekesség: látszik a bazilita szerzetesház (a mai egyetemi korpusz) udvarában akkor állt kápolna tornya.
És akkor maga a híd közelebbről:


Ha jól veszem ki a részleteket,  a mai 1-es iskola épülete nem állt még a helyén.

A Korzó magyar időben:


A korzó sarka cseh időből:


És ilyen üres volt a tér a mai filharmónia, a hajdani zsinagóga előtt:

Friss: néhány újabb gyűjtés (Kárpátalja vizuális öröksége), katt:

Rendezetlenül és feldolgozatlanul: a régi Ungvár (lakás kiadó) - közel félszáz képen

Frissítés 2014: új honlapom: Kárpátalja - Ungváron kiadó lakás - Uzhhorod - Унгвар + SEO

Időnként itt is: Fotó - Ungvár, régi Kárpátalja

________________

Szerverbérlés, VPS - sms marketing

Keresőmarketing working 2015: virtuális dedikált szerverek bérlése Budapest. Tömeges sms marketing kampány Bérlakás, bérautó témában - weblap optimalizálás Kárpátalján

ungvári boríték megcímzése - google első képeslap címzés

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr7444953

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Download site 2019.05.30. 01:18:25

Hachiko története (Hachiko Monogatari, 1987) (Az eredeti japán történet) - 6tila

Trackback: Download site 2019.05.20. 09:38:58

Download abc song piano chords - Oxycodone apap 5-325 stays in system

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

évi 2007.03.10. 11:31:30

Wow!Micsoda kincseid vannak!Imádom az ilyen régi képeslapokat!

am 2007.03.12. 16:17:02

Mintha hajdani veszprémi képelapokat nézegetnék. Gyönyörű-
ek.

Erdélyi László 2007.05.21. 22:51:50

Jó visszanézni szülővárosom multjára. Nekem megvan A. Vlosin hasonló című könyve (bár kicsit az ukránok zája íze szerint íródott). Lefordítottam magyarra, de nem találtam szponzort, hogy kiadjuk magyarúl.

Ungvári László 2007.06.09. 20:18:04

Mint nevemből kitünik , családunk névadója Ungvár.

Többszáz éve büszkén viseljük - e nevet. A régi képeslapokat , mind letöltöttem és kinyomtattam .Szeretettel nézegetem őket és kicsit ott is otthon érzem maga ilyenkor! Szeretetel üdvözlök minden ungvárit.

ERfán Vladimir 2007.10.19. 23:55:40

Jómagam is Ungvári vagyok, és nagyon jó érzés nézegetni ezeket a korabeli Ungvárt ábrázoló képeket. Üdv minden Ungvárinak.

Tóth Judit · http://www.hazankert.com 2008.01.12. 15:59:09

Ma érkezett postaládámba a Blog címe, ami különösen érintett, mert ma van a születésnapom: ugyanis Ungváron születtem, 1941-ben! Ungvárt az utolsó vonattal hagytuk el 1945 tavaszán, amikor a határt aztán végleg lezárták. Édesapám ekkor már orosz fogságban volt, mert a magyarokat 1944 őszén Ungváron is összeszedték. Ezt a várost, mint felnőtt, soha nem láttam, de most így a képeket látva, nagyon boldog vagyok. Szeretettel köszöntök minden ungvári testvéremet!
Üdvözlettel: Tóth Judit

Holló Katalin 2008.01.31. 11:37:21

Minden kedves nosztalgiázónak szeretettel!

ungvar.vox.com.ua/panoramas1.html

Bakura Ildikó 2008.10.09. 13:25:25

Nagyon szép és mindig is szép marad Ungvár,a szülővárosunk!
Büszkén nézegeti az ember a képeket,ami sok szép emléket idéz fel.Minden kedves ungvári lakost üdvözlök!

Massányi Viktor 2008.10.27. 00:44:12

Hát én nem vagyok annyira bizakodó ,mint az előbbi kommentálok. Én tlvábbra is igazságtalannak hiszem azt ami a szülővárosommal történt a második világháború után és csak sajnálattal és elégedetlenséggel tudok írni róla. Miért ? Mert nekem Ungvár mindig tipikus magyar város marad és nem vagyok hajlandó elfogadni hányatott sorsát. És legkevésbé az ukránok tehetnek róla.Bocsi

Dugmonicsné V. Angéla 2008.11.07. 13:21:53

Szerintem a képeknek van egy fontos üzenete: Ungvár minden politikai hatalom-váltás idején is gyönyörű város volt, és, ha nem kavartak be a politikusok, békésen megvoltak egymás mellet a különböző nemzetek. Gazdagították egymás kulturáját, ismereteit, kulináris művészetét. Ezért is érthetetlen a számomra, miért akarják ezt most tönkretenni.

TaTa · http://www.tokaiandras.blogspot.com/ 2010.01.28. 12:25:50

Klassz képek. Áll még a gyönyörű zsinagóga?

BDK · http://ungparty.net/ 2010.01.29. 10:08:39

áll bizony, jelenleg a területi filharmónia épüéete

hjkwfq 2010.12.02. 20:49:31

Nagyon jók a képek,imádok nosztalgiázni.Én minden nap Ungváron vagyok,nagyon megválltozott,fejlődik.Csak a magyarság fogy!Sajna!

óúű 2012.02.01. 17:32:28

Gyönyörű képek.Én 1975-ben végeztem ott.AZÓTA SOK MINDEN MEGVÁLtozott.De a sétány (europa leghosszabb hársfa sétánya)az felülmúlhatatlan.

Csaba Unreal Kémeri 2016.06.06. 23:00:32

Sziasztok

buszken viselem hogy Nagymamam Ungvaron szuletett...soha sem meselt a regi idokrol, se a haborurol, kicsi voltam...azt se arulta el hol laktak, se utcat se semmit...ki akarom deriteni!!! Kerlek! Aki tud segitsen mikeppen induljak neki!!! Koszonom!!!!!!!
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása