balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Istenfiók

2024. május 05. - BDK

istenfiok.jpg

zsilipfülke az univerzum nagy átjárójában

néha viccből, szenilitás-játékból más szavakkal nevezem meg a dolgokat, mint a nevük. "kérem a paradigmámat", mondom, amikor teára vágyom, frekvenciahányadosnak hívom az esti tévézést, forgatónyomatéknak a szellőztetést. de nem ismétlődően, csak egyszeri alkalmakkor. ezeken nem gondolkozom, nem találom ki előre, csak úgy ad hoc adódnak. fantáziaszavak is a számra jönnek, grupándli vagy morganttyú, felbukkannak nem létező szóösszetételek is. legutóbb például valamire azt találtam mondani: istenfiók. már nem tudom, mit neveztem így, de a spontán jött kifejezés utólag elgondolkodtatott. miféle dolog is lehetne, ha volna. ha lenne istenfiókom, mit tennék bele, mit tartanék ott. hogyan húznám ki, miként tolnám be. mijen szekrénynek lenne a része

töprengésemben arra jutottam, az én istenfiókom nem tárhej lenne, sokkal inkább valami kreatív, jelentésátalakító bűvészdoboz, bölcseleti sufni, teóriarekesz, hipotézisfach. globális zsilipfülke az univerzum nagy átjárójában, amejen át a világideákkal közlekedhetem. ugyanakkor ez lenne a csak nekem megnyíló legszeméjesebb identitásszelencém, afféle öntudatbox: kacatjai közé kotorva győződhetnék meg azonosságomról, rosszabb esetben elhasonulásaimról

illetve hát: dehogy! miféle kacatok, miféle belekotorás? sokkal magasztosabb és spirituálisabb kutrica ez annál, semhogy vackaimat befogadja. transzcendens emelkedettsége épp abban rejlik, hogy ha kihúzom: üres. a semmi tátong benne pompázatosan. csak ha visszatolom, akkor telik meg tobzódó tartalommal. épp úgy, ahogy ez egy istenfióktól elvárható

(fb-bejegyzés, 2024. május 3.)

kép: mesterséges intelligencia

részlet egy hozzászolás-vitából

TM: Ha csak egy fiók, régen rossz. Ha én találom ki, mi legyen benne, még rosszabb. Abban igazad van, hogy annál már a semmi is jobb. Legalább nem kacat.

BDK: gazán nem értem, miért rossz, pláne miért még rosszabb. neked, hívő teológusnak ez nyilván nem felel meg, istenképeddel nincs összhangban, de én - hisz tudod - nem vagyok hívő, még kevésbé vallásos, így NEKEM nagyon is megfelel, nagyon is jó egy ijen képzetes fiók, amej összeköt az ugyancsak képzetes tartalmakkal. neked is lehetne például egy materialista-fiókod 🙂 - én nem gondolnám rossznak, ha az anyag "mindenhatóságának" elfogadása hejett csak ennyi jutna a tudományos világképnek felfogásodban. --- no meg azért vedd észre, hogy amit írtam, nem egy konfesszió, sokkal inkább írói gondolatkísérlet. ha már egyszer az evolúció (szted a teremtő) gondolkodó lénnyé formált

TM: Észrevettem. Gondolkodó lény lennék én is, kérem tisztelettel.

BDK: ehhez még: "ha én találom ki, mi legyen benne, még rosszabb"... nézd, az én felfogásomban az isteneket az ember találta ki, Abzu, Visnu, Zeusz, Jahvé - mind az emberi fantázia szülötte. ugyanakkor a mitológiák, beleértve a Bibliát is, az emberi szellem és alkotóerő csúcsteljesítményei. az ijen intenzitással teremtett lények az ember számára létezőkké válnak, habár létezésük képzetes. a kollektív tudat meghatározóivá válnak, és sújuk, hatásuk, determináló erejük akár nagyobb is lehet, mint az anyagi világ szereplőiéi. ojannyira, hogy a ki teremtett kit kérdése megfordul. izgalmas és elgondlkodtató, hogy az ember képes ojan istent kitalálni, amejről elhiszi, hogy amaz teremtette őt. ez számára megnyugtató magyarázatot ad saját létezésére - és még sok egyébre. --- szemedben ezek nyilván szamárságok, de talán nem indokolt rosszallanod, ha én magam találom ki, milyen képzetes tartalmak legyenek külön bejáratú istenfiókomban


 

virtuális valóság

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr6218397125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása