Ötleteiről nevezetes művészként ismerik. Montreálban és Berlinbel él, alkot. A kilencvenes években hívta fel magára a figyelmet különös tárgyaival és projektumaival. 74 irodai székből előállított művével (Black Whole Conference) az idén kiérdemelte a fiatal művészek legrangosabb kanadai díját.
Munkáit gyakran abszurd alkotásoknak mondják. Saját véleménye szerint művei nem abszurdak, csupán egyes működési funkciókat kíván az abszurdításig vinni. Egy interjújában azt vallja, a művészetnek nincsen rendeltetése, ostoba dolog a műtárgyak hasznáról, alkalmazhatóságáról beszélni - a művészet öncélú, önmagáért való. Bár nem a nézetei miatt, de Michel de Broin munkásságára időnként a rendőrség is felfigyel.
Néhány érdekesség. A kipufogó bicikli.
Nem, dehogy hajtja a kerékpárt belsőégésű motor, dehogy az adja a füstöt. Ellenkezőleg, a pedálozó ember működteti a füstgenerátort.
Ugye, eléggé hasznavehetetlen?
Járni nem lehet rajta, de nagyon jól mutat a végtelenített lépcső, és biztonsági korlátja is van:
Ez a műtárgy pedig, ha túl sokáig nézik, bebújik a lukába:
Némileg Kazimir Malevics Fekete négyzetét viszi tovább a Fekete kocka. A művész előbb kirakatta az utcára a "Fekete kockát bevinni tilos" táblát, aztán megszegte a tilalmat.
A projektnek része volt a rendőrségi akció is.
És végül egy tényleges rendőrségi affér 2005-ből. A művész egy 1986-os öreg Buick Regalból kiszerelt minden belsőséget, beleértve persze a motort is. Négy kempingszéket helyezett el benne, négy pedállal. A sofőr és az utasok vidáman pedáloznak, a kocsi halad, akár a 15 km/óra sebességet is elérheti. Az alábbi videó Toronto utcáin mutatja közlekedését és a helyi rendőrség fenyegető megjelenését. A hírek szerint a művész ellen indított közlekedésrendészeti eljárást a mai napig nem zárták le.
Karcsi, ez a 4 pedálos, 4 kempingszékes Buick Regal engem egynémely kelet-európai állam gazdasági modelljére emlékeztet.
------
OFF: Azért vendégeskedünk szívesen Nálad, mert itt jó. Az ember a legkülönfélébb napszakokban kedvet érez, hogy betérjen a bdk.blog-ba. Köszönöm!
Kitűnő kapcsolópont. Vajon hogyan modellezné a művész a DOKKot? Elképzelek egy 148 középre elhelyezett monitorra mint egymásra figyelő költőből összeállított gömbszerű mobil szobrot, amint épp osztódni készül.
De ami tán ennél is jobb: a 148 költő fogkeféjét egy szétnyíló csokorba szedve.