balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Meghalt Cseh Tamás

2009. augusztus 08. - BDK
Hiába láttam először élőben ősznek, megfáradtnak, nekem a 70-es évek hosszúhajú dalnoka marad, utánozhatatlan hamiskás mosolyával, ahogyan tv-ből, fényképekről, lemezborítóról ismerhettem. Ugye jól emlékszem: egy Ki mit tud?-on láthattam először, ott énekelte - a közönség  bizonyos értetlenségét kiváltva - az Ócska cipőt. Megjegyeztem a nevét - aztán évekig nem hallottam róla, mígnem újra feltűntek a dalai, hogy aztán az első nagylemezzel - picit talán már meg is késve - berobbanjon a köztudatba.


A Levél nővéremnek (1977) barázdáit agyonkoptattuk, minden szövegét fejből fújtuk - minket ekkor ért el az a Cseh Tamás-fíling, amelyet a budapesti fiatalok jóval korábban megtapasztalhattak egyetemi és más klubokból, színházból. Egy ideig mániákus igyekezettel szereztem be minden új és újabb nagylemezét, aztán a Műcsarnok után valahogy alább hagyott rajongásom, bár későbbi dalait is szívesen hallgattam. Eltelt jópár év, Cseh Tamás rövidre nyíratta a haját, más lett az arckifejezése - picit csalódottan néztem utána, amikor láttam egyszer átsietni a Moszkva téren. És teltek újabb évek, míg 1998-ban élőben először halhattam. Rovid koncertet adott, ősz volt, szemüveges, fáradt, nem szívesen adott ráadást - és én nem találtam magamban a régi nagy rajongás izgalmát. Illetve dehogynem: amikor hazaérve újra feltettem az Ócska cipőt.

Újabb évek teltek el. Kossuth-díjat kapott... (Van-e nagyobb ellentmondás, mint amikor egy "lázadó" megkapja a legmagasabb állami kitüntetést?) Aztán valami jobboldali nyilatkozat alatt láttam a nevét az aláírók között. Vágtam egy fintort és írtam egy posztot.

Tudtuk, tudtam, hogy beteg, hogy súlyos, de biztos voltam abban, bármi is történjen, a hetvenes évek semmihez sem hasonlítható élményén egy várható gyászhír sem változtathat. Mégis inkább kívántam volna neki hosszabb életet, új számokat.

Ez itt alább talán az utolsó vele készült riport, megrendítő látni, ahogy bottal közlekedik és meggörnyedve várja, hogy átadják  neki a díszpolgári oklevelet. Aztán csak leteszi botját, magasba emeli a trófeát... Ami pedig egyenesen megdöbbentett: bizony mondom, ezen a videón Cseh Tamás kísértetiesen hasonlít Woody Allanre.

Hatvanhat éves volt, ezernél több dallal a háta mögött. Egy nemzedék tekinti saját halottjának.


 


2006-ban ezt írtam róla: A Cseh Tamás-fíling

Több zene

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr871296309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BDK · http://ungparty.net/ 2009.08.11. 14:18:58

Ezen az oldalon:

globalvoicesonline.org/2009/08/09/hungary-bloggers-mourn-tamas-cseh/

angolul idézik, amit fentebb írtam:

[…] We fretted the grooves of Levél nővéremnek (1977) until the end, we knew all lyrics by heart - the Tamás Cseh feeling reached us just then, the feeling other young people in Budapest already had experienced at universities and other kind of clubs and at theater. […]

manzare · http://manzare.wordpress.com 2009.09.02. 12:24:11

amikor én láttam legutóbb egy koncertjén akkor még messze sokkal jobban mutatott mint a riportban, ami azért fura mert ez alig 3 éve volt.. Megrendítő.
Az én szívem csücske egyébként a Levél Nővéremnek II. Ha ki kellene választanom a 10 kedvenc albumot az összes létező előadó minden lemezéből, ez közte lenne. Kívülről fújom az összes dalt. Szomorú hogy elment:(

rainy_day_coffee 2009.09.02. 14:51:19

"Ha az ember legjobb katonája meghal, azt jelenti, hogy a döntő ütközeten már túl vagyunk, de van még dolgunk, míg a parlamenti matematika nyelvén is látszani fog mindez” – fejtegette a pártelnök (Orban V).
Omaj-effin-GAWD!!!
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása