balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Meghalt Balla Pál

2008. június 02. - BDK
 

Balla Pál

1930. április 17. - 2008. június 1.

A mentőknek még ő telefonált, de már nem találták életben ungvári lakásában (ahol egyedül élt). Egyetlen nagybátyám, Balla Pál fesztőművész, 78 éves volt. Bár az utóbbi években sokat betegeskedett, végig megtartotta aktivitását (festett, tanított, írt...), nem különben öniróniáját, vidámságát. Hiányozni fog.

 

____________________________

Csönge naplójából:

pacsihiány


Balla Pál
- 1930 - 2008 -

nehéz volt eldöntenem, mi legyen a bejegyzés címe. sorra írtam és töröltem az alternatívákat. meghalt balla pál? lényegretörő, de lelketlen. meghalt pali bácsi? nem, nem az igazi. pali bácsi? ezzel sem békültem ki teljesen. azt hiszem, ezelőtt soha nem írtam le a nevét. furcsán idegen így monitoron. pali bácsi, palibácsi, pali, bácsi. ízlelgetem, de nem kerül hozzám közelebb. élettelen így leírva, hisz már nem jelenti azt, amit pár nappal ezelőtt...

ha ungvári vagy, biztos ismerted. találkozhattál vele az ung partján, ahol hangos hahotázások közepette szórakoztatta ki tudja, honnan szerzett ismerőseit, vagy éppen egyedül sétálgatott, nagy, lassú léptekkel, elvarázsolva a sétány idősödő női részlegét. összefuthattál vele a piacon, ahol a kofák számon tartották, mit vett aznap, járhattál hozzá festészetet tanulni a főiskolára, a sváb utcához közeli műtermébe, vagy akár a pingvin kávézó fölötti zsúfolt otthonába is. esetleg a szomszédja voltál, s nap mint nap elátkoztad a folyosóra száműzött, de kidobni sajnált lomjait, száradó virágjait. de az is lehet, hogy nálunk találkoztál vele, a girbegurba házban, ahol annak idején az ő feje búbjához mérték az ajtókeretek magasságát, lévén ő volt a család legmagasabbika - közel két méterről szemlélte ballaként a többi ballát, a nemballákat és a világot.

különleges figura volt. már gyermekkoromban belopta magát a szívembe, vicceivel, játékaival, melyeket komolyan vett: míg nem volt kulcsa, mindig háromszor csöngetett, majd a család összes tagját pacsival üdvözölte. aki beteg volt, annak dupla pacsiadag járt. nagyapám - a bátyja - nehezebb időszakaiban egész pacsisorozatokat kapott ajándékba. engem pedig profi pacsiadóvá képzett az évek során. sőt, mivel mindig odarohantam hozzá, ha kiszúrtam a város valamelyik sarkán, a velem tartó barátnőimet is megtanította az igazi csattanósra.

lazán vette az életet, haláláig élénk és jókedvű maradt. azt tette, ami kedvére volt, hiába ütközött az mások elvárásaival, vagy akár az etikettel. talán nem is fásult bele semmibe. nagyszüleim viszont nem győztek bosszankodni őszinte könnyelműségén, sportot űztek döntései megvétózásából, míg ő egyszerűen jó mókát űzött aggodalmaskodásukból.

többé nem láthatom hosszú foltos-sárga viharkabátjában és festősapkájában végigballagni a városon, pacsiból is megkaptam már az utolsót.

hiányzik. sírok és nevetek, ha rá gondolok.

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr63498824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V.B. 2008.06.02. 09:40:31

Őszinte részvétem!

FYGureout · http://www.ambassador-pecs.hu 2008.06.02. 19:24:55

Ismeretlenül is: részvétem.

fgy

P. A 2008.06.02. 21:00:47

Mit festett? Hadd lássuk!

Székely Jánosné 2008.06.03. 13:58:20

Nagyon sajnálom. Őszintén szertettem, s tiszteltem Őt. Mindössze két képem van tőle, de az a természetesség ahogy alkotott elárulta becsületes jellmét. Béke poraira. Mara

BDK · http://ungparty.net/ 2008.06.03. 18:58:57

Balla Pál temetésére csütörtökön (június 5-én) közép-európai idő szerint 14 órától (kijevi 15) kerül sor Ungváron, a kálváriai temető ravatalozójából.

Trixi 2008.06.03. 20:47:06

Őszinte részvétem, így ismeretlenül is.

Szent-Imrey Tamás 2008.06.04. 00:34:18

Őszinte részvétem, mélyen fájlalom.

Nola 2008.06.04. 01:27:18

Őszinte részvétem.

Ujlaki Ferenc 2008.06.04. 12:22:54

Sajnos csak kozvetve értesulten a szomorú valóságról, mégis kozeli rokonként mély tisztelettel gyászoljuk és egyuttérzésunket tolmácsoljuk a még kozelibbeknek. Egyedi és kulonleges alakja volt fôleg a XX. századnak. Trianon után szuletett, de mégis magában hordozta ezt a gyalázatos eseményt. Amikor a "második Trianon" eladta szulôvárosát egy idegen és kultúrájában még idegenebb nemzetnek, így ôt is belekényszerítette az 5 év reménységes magyar lét utáni vergôdésbe amibôl kifejlôdott az aki valójában volt: Balla Pál

Isten nyugosztalja! A családom nevében, Feri

BDK · http://ungparty.net/ 2008.06.06. 15:39:45

Ezúton köszönöm meg mindazok együttérzését, akik ezt itt, szóban, telefonon vagy levélben kifejezték.

Efrud 2008.06.06. 17:55:03

Öszinte résztvétem. Efrud (seo versenyző)
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása