balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

2002. okt. 16.

2002. október 16. - BDK
Tegnap késő este a Duna TV-ben Huszárik szépséges Csontváry-filmje. Egyik kedvencem, legalább harmadszor láttam. Amikor 11 tájt vetíteni kezdték, már halálosan álmos voltam, aztán pár perc alatt teljesen megéberedtem. Soha jobb élénkítőszert! A deviáns színész és a megszállott patikus. A vízből repülni vergődő madár, a fehér ló, a zuhatag alatt az örökkévalósággal megkeresztelkedő esendő ember, a vízesés-szakállú öregek, az azóta lebombázott római kőhíd Mosztarban - festményen és eredetiben...

19 vagy 20 éves voltam, amikor Pécsre kifejezetten azért utaztam el, hogy a Csontváry- és a Vasarely-kollekciót megnézzem. 6-7 órám volt erre. Taxival vitettem magam először Csontváryhoz, ott időztem vagy 3 órán át. Csak a 7 méter hosszú, 4 méter magas Baalbek előtt töltöttem legalább egy órányit... (a reprón: részlet) Aztán átsiettem a Vasarely-múzeumba. Mielőtt a tárlókba léptem volna, a portán megkértem a kisasszonyt, adott időre rendeljen nekem taxit. Mindent megnéztem, de innen kis hiányérzettel jöttem el (Csontváry ellenben kielégített: az exponátumok jelentős részét éppen elszállították valahová nyugatra, így arra, ami ki volt állítva, elegendő időt fordíthattam). A szobámat még évekkel később is az ekkor vásárolt poszterek, képeslapok, katalógusból kivágott képek díszétették.

Különben Pécsett lett volna szállásom, csak telefonálnom kellett volna. Mégis inkább siettem, vitettem magamat taxival, le ne késsem a vonatot: estére Pesten a Dresch Mihállyal kiegészült Binder-kvartett koncertjére igyekeztem.

A történetnek van folytatása, mert jó 20 évvel később, amikor pécsi kiadómnál (Pro Pannonia) megjelent a válogatott verseskötetem, akkor könyvbemutatóra hívtak, és a kiadó a Vasarely-múzeum vendégházában szállásolt el minket. Persze egyik délelőtt rászántunk Évával egy bő órát a végigjárására. Akkor már másodszor láttuk együtt, először, vagy 10 éve, Dobos Laci szívességéből és kalauzálásával járhattunk ott, és én akkor pótoltam be, amit korábban elmulasztottam. Úgy látszik, éppen évtizedes a Vasarely-ritmusom. (Egyébként... egyébként be kell vallanom, hogy a húszegynéhány évvel ezelőtt lázítóan modernnek ható mester geometrikus művei az idő múlásával már sokkal kevésbé hatottak rám, vesztettek súlyukból. A mából nézve Kassák sokkal frissebbnek tűnik. Csontváry pedig időtlenül korszerűnek.

Repríz. Az eredetit lásd: 2002. október

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr42197796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása