balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Bolygóles

2007. július 26. - BDK
Két olyan friss ismeretterjesztő cikk is felkerült ma a netre, amely bolygókkal foglalkozik. Ha nagyon különböző típusúakkal is. Az egyik írás az [origó] tudományos rovatában olvasható, ebből megtudható, hogy a Mars pályáján egy újabb trójai kisbolygót fedeztek fel.

A trójaiak egy-egy nagybolygó "előtt" és "után" haladnak Nap körüli pályájukon, pozíciójuk egyfajta gravitációs egyensúlyi helyhez, az ún. Lagrange-ponthoz kötött. A Jupiternek igen számos trójai kisbolygója van, amit nagy tömege indokol, a viszonylag kis tömegű Mars újabb, immár negyedik "társának" a felfedezése némileg meglepő, főleg, hogy a jóval nagyobb Földnek egyelőre egyetlen trójai kísérője sem ismert.

A másik cikk a hirek.csillagászat.hu honlapján olvasható Négyes csillagrendszer bolygókkal? címmel. A tőlünk 150 fényévre lévő rendszerben igen bonyolult gravitációs erők hatnak, ennek ellenére valószínűsíthető, hogy az egyik kettes csoport körüli porfelhőkben alkalmasak a körülmények a porszemek bolygóvá tömörüléséhez.

Frissítés. Hm. Kicsit gyanús. Én 11.06-kor publikáltam ezt a cikket, az Index.hu-n pedig 11.50-kor:


Csak nem ott tartunk, hogy az én ötleteimre szorulnak rá? Amióta tegnap egy posztomat belinkelt a főoldalra, ezt is el tudom képzelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr34125652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hülye vagyok 2007.07.26. 11:22:51

A bolygók szarok, laposak, unalmasak, színvonal alattiak. Megpróbáltam egyszer egy nagy távcsővel megnézni egy bolygót, de alig bírtam ki. Hát többet biztos nem fogok bolygót nézni...

Dupladiviz 2007.07.26. 11:32:52

"A bolygók szarok," Igy van! Vegyük például ezt! Hát ami itt van... na, az egy nagy szar! "laposak," Hát... "unalmasak," Ja-ja! Nem csinálnak semmit! Ez is csak megy körbe-körbe, meg forog közbe, hátha elszédül. "színvonal alattiak." Meg a horizont vonal fölöttiek. "Megpróbáltam egyszer egy nagy távcsővel megnézni egy bolygót, de alig bírtam ki." Mert hát olyan nagy volt a távcső, nem bírtam fölemelni, és így nézhettem a Földet, de messze a fókuszponton belül volt, úgyhogy nem láttam semmit... "Hát többet biztos nem fogok bolygót nézni..." Mert még sérvet kapok!

Hát ez az én történetem...

Hol van az a Wágner 2007.07.26. 15:55:20

"Frissítés. Hm. Kicsit gyanús. Én 11.06-kor publikáltam ezt a cikket, az Index.hu-n pedig 11.50-kor:

Csak nem ott tartunk, hogy az én ötleteimre szorulnak rá? Amióta tegnap egy posztomat belinkelt a főoldalra, ezt is el tudom képzelni."

A paranoia első jelei.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 16:18:13

Nem, sokadik.

(Egy Offtopic hozzászólást töröltem; bocs, de AZT a témát nem véletlenül zártam le)

keri 2007.07.26. 16:24:58

BDK, sztem a csillagászatot magát kopirájtold le, mert innen nincs megállás, nemsokára a NASA is a bdk.blog.hu-ról fog tájékozódni és kutatási eredményeket publikálni.
Ez komoly.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 16:25:07

Ne próbálkozzatok offtipik hozzászólásokkal, most már sokadikat törlöm, nem tudom, ki unja meg hamarább.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 16:27:45

keri, én rendszeresen szemlézem a hirek.csillagaszat.hu-t, az Index viszont ritkán vesz át onnan cikket. Hogy ma délelőtt negyven perc múlva ők is felnyomták, az nekem hadd legyen gyanús, ha kérhetem.
Ha csak kekeckedni jöttél, kimoderállak.

Normanka 2007.07.26. 19:05:44

Kedves Drusza, ne légy sértődős, blogger nem teheti tekintélycsorbulás nélkül. Talán az volna a célszerű, ha az offokat átemelnéd egy külön, de szintén nyilvános blogba.

Azt gondolom, hogy bármikor előfordulhat a portálokat érdekessé tenni kívánó szerkesztők körében, hogy a figyelmet az Általad közölt hír irányítja annak eredeti forrására vagy legalábbis annak nagyobb közelségébe, és ilyenkor nem feltétlen kötelező erkölcsileg a másik médium szerepeltetése "szintén hírt adottként". Úgy érzem, keri mindössze erre utal. Meg talán arra, hogy az origo vagy az index sem az originál hírforrás, és igazán meghetnéd, hogy utánamész az eredetihez legközelebb állónak, és azt (is) megadod. Még előfordulhat, hogy onnan érdekesebb anyaghoz jutsz; és ha ezt a lépést a Te lépteid nyomán visszafelé haladva megtette az Index, pláne nem hibás.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 19:18:21

Kedves Drusza, az offolást azért kellett leállítanom, mert egy Rejtő-posztom okán olyan mennyiségű és minőségű komment-inváziónak voltam kitéve, amely másfél nap után már kifulladt, a résztvevők semmi újat nem tudtak mondani. Ennek ellenére mondták... Fusd át, ha érdekel, könnyen megtalálod. Sztem sok blogger sokkal korábban elkezdte volna moderálni. Annál a két posztnál lezártam a kommentelést, erre ide jöttek szívóskodni.

Index: nekem az volt az érzésem, hogy - mivel nyilvánvaló, hogy ha eddig nem is tették, tegnap óta figyelik a blogomat - egyszerűen belőlem merítettek ötletet.

Normanka 2007.07.26. 19:52:16

Kedves Drusza, én ismerem a rejtős témádat, és végig követtem a történetét.

Persze, elképzelhető, hogy Rejtő okán többlet figyelem irányul a blogodra, és azt is felhasználják ötletelésre. De nem értem az ehhez kapcsolt "gyanús" jelződet. Az pejoratív, én pedig úgy érzem, hogy nincs ebben semmi rossz, ha igaz. keri hozzászólása azonban pontosan azt mondja: és mi van, ha úgy van? Nem igazán fontos ez... Ami az érdekes (sajna kevesek számára): maga a tudományos hír, amelynek csak médiuma minden közvetítő, mert az originális forrás maga a kutatás. Mérvadó hírharsona ahhoz igyekszik a legközelebb kerülni. Azt hiszem, ha rákérdezel, nem fogják letagadni, ha Tőled kaptak szagot, s büszke lehetsz. És miért maradnál meg a feltevések szintjén? Ha a "gyanús..." kezdetű, értelmezhetetlen érzületet jelző megjegyzésed helyén az állna, hogy "úgy hiszem, tőlem kapták a hírötletet, megkérdeztem az indexes szerkesztőt, azt válaszolta, hogy igen, sőt még azt is megköszönte, hogy ily módon a figyelmét általában is ráirányítottam a hírt magyarul valószínűleg elsőként és aránylag teljesen honosító csillagászati hírszájtra; hízik a májam, bocsánatos hiúság" - akkor sem szereznél rossz pontokat a látogatóid körében.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 20:04:29

Bölcs tanács, megfontolom.
Némi pejoráció valóban van a gyanús jelzőben, s ez meg is felel eredeti szándékomnak: rosszallni szoktam, ha profi (ez esetben értsd: fizetett) újságírók lenyúlják az én amatőr (érsd: hobbiból üzött, azaz fizetetlen) ötletemet. Büszke inkább akkor lennék rá, ha utalnának az ötletadóra, vagy ha ők kezdeményezték volna a "megkérdeztem"-et.
Továbbá pedig: az "úgy hiszem" érzésem szerint közelebb van a bizonyossághoz, mint a "gyanús", utóbbiban ugyanis sztem a kétely is benne van. Tehát igazából én mégsem hiszem, hogy tőlem vették az ötletet, inkább csak gyanús nekem a dolog.
No.

keri 2007.07.26. 20:36:03

KI
Normanka: üdv.
Be

nos 2007.07.26. 22:59:36

Már megbocsássanak az Urak, kik druszák, de gyakorlati tapasztalatból tudom, hogy az index szokott (ha nem is gyakran) témát átemelni a hirek.csillagaszat.hu oldalról. (szépen, ahogy kötelessége is, megjelölve a forrást). Tehát az én meglátásom szerint maradjon a gyanús kifejezés, az ugyanis inkább felemelő, és jobban illik károlyunkhoz.

Sztrovacsek 2007.07.27. 12:57:18

Akkor az Origo győtött:
origo.hu/tudomany/vilagur/20070726-ujabb-trojai-kisbolygo-a-mars-palyajan.html

Amúgy szerintem mindannyian egy forrásból dolgoztok... Mi ebben olyan rendkívüli?

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.27. 16:28:51

Kedves Sztrovacsek,
bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy a cikkemben, az elején én is az [orogó]-ra hivatkozomm, és az "olvasható" szón pontosan ugyanaz a link van meg, amit te megadtál.
A gyanúm nem is ezzel, hanem a második hírrel kapcsolatban merült fel, mert ott megelőztem az Indexet.

Cpt. Flint 2007.08.08. 15:38:37

A Lagrange-pontokhoz kiegészítésképpen ajánlom:
esemenyhorizont.uw.hu/2006/lagrange.html
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása