balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Orszáczky Jackie nincs többé

2008. február 03. - BDK
Eddig is féltve őrzött kincsnek és a legjobb magyar jazz-rock produkciónak tekintettem a Syrius együttes Ausztráliában felvett lemezét, a Devil's Masquerade címűt (Az ördög álarcosbálja, 1972.). Most, hogy Orszáczky Miklós meghalt, joggal tekinthetem ereklyének. A szomorú aktualitás most azért is érintett meg, mert bár a bakelitlemezt már hosszú évek óta nem vettem elő, de éppen nemrégiben jutottam hozzá a teljes anyaghoz digitális formában, és nagy élvezettel többször egymás után végighallgattam. Különösen a  Psychomania c. számot  szeretem a lemezről, ahányszor hallom, mindig beleborzongok, de az összeállítás egésze is olyan nívót mutat, amellyel a 70-es években a Syrius méltán lehetett volna világhírű.

Az 1974-től Ausztráliában élt és Magyarországra is ellátogatott muzsikustól van néhány anyag a YouTube-on, sőt, a legendás lemez egy szerzeménye is fenn van - sajnos csak állóképpel.







Ízelítők Orszáczky "Syrius utáni" munkásságából ERRŐL AZ OLDALRÓL tölthetők le/hallgathatók meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr58323238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skardelli István 2008.02.03. 17:36:32

Nagy veszteség ez a jazz,blues szeretö embereknek. Játéka élmény volt, a hetvenes évek nagy alakja ment el.
Kedvencem a" deserted downtown "c. cd volt.
Nyugodjék Békében

Krisztián Attila 2008.02.03. 18:07:21

Az Ördög álarcosbálja, és a Széttört álmok - ez a két lemez ami a mai napig meghatározza nekem a Syriust. Egy zenei zsenivel kevesebb lett a világ.

BDK · http://ungparty.net/ 2008.02.03. 18:15:10

A Széttört álmok azért közel sem annyira progresszív, inkább populárisabb. Orszáczky akkor már nem volt a banda tagja.

Paranoid Android2 2008.02.03. 19:22:12

Az ördög álarcosbálja évente eszembe jut és meghallgatom, vagy húsz éve.

Benikuty 2008.02.03. 20:50:42

egy csodás emberrel lettünk szegényebbek:(
Emlegetett bakelit féltve őrzött kincs, s amire igazán büszke vagyok, leányaim is szeretik.
Drága Miklós, nyugodj békében!

K. L. 2008.02.03. 21:43:40

Kedves BDK piréz!

Ismeretlenül is meg kell védjem Krisztián Attilát. A "Széttört álmok" a Syrius csodás szvitje, amit sokszor hallottam élőben (Bercsényi, Ganz Mávag ...stb.) Az első ausztráliai turné előtt, studió koncertként leadta a Magyar Rádió is. Annak idején sikerült az adást magnóra rögzítenem, így - bár gyenge minőségben - rendszeresen meg tudtam hallgatni. A rendszervéltás után megjelent az anyag CD-n, ennek a minősége is kívánni valót hagy maga után.

Orszáczky, Pataki és Raduly távozása után átalakult a Syrius és kiadtak egy "Széttört álmok" című lemezt. Nagy kár a címazonosságért - gondolom üzleti fogás volt - és ez már valóban populárisabb zenét tartalmaz és semmi köze az eredeti Széttört álmokhoz.

Nagyon sajnálom Jackiet. Készültem az ápr. 4-i MÜPA koncertre, ahol sajnos már nem lesz ott. Vajon a zenekara eljön és a születésnapi koncertből lesz emlékkoncert?

mangorlo 2008.02.03. 23:46:19

én azt hallottam hogy azért is utálták ki őket a hatalom részéről mert a széttört álom egy öngyilkos fiúról szólt. zavart már egy jó ideje, hogy a rádió által felvett (azt hiszem 71-ben) széttört álmok szvit más volt mint ami a lemezen van, de most már értem.

a régebbi jobban tetszik nekem is, de hát nem igazán volt lehetőségem hogy ott legyek csak kósza gondolat lehettem még :)

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2008.02.04. 00:19:40

A Széttört álmok, mint album, arra értve teljesen egyetértek, amit írtál BDK piréz. De van a Most Múlt Lesz albumon egy Széttört álmok c. húszperces, és az azért nem olyan populáris.

Őszintén szólva a Széttört álmok albumon a szólórészek jók, de sem a szöveg, sem az összhatás nem jó. Eredeti cd-t vettem, és a cd füzetecskéjében szépen le is van írva, hogy mivel az eredeti dalok túl depressziósak voltak, ezért többször is átiratták gondolom EP-ék, így lett végül ilyen.

Orszáczky nyugodjék békében, sajnálom, hogy nem hallhattam élőben!

BDK · http://ungparty.net/ 2008.02.04. 10:30:16

Igen, én az albumra gondoltam.

zizi 2008.02.04. 18:39:28

Nem Davil's, hanem Devil's. A szövegedbem rosszul írtad.

BDK · http://ungparty.net/ 2008.02.04. 19:40:43

Igazad van, kösz, máris javítom!

évi 2008.02.06. 11:49:42

Fura dolog, de hozzám csak a 90-es években ért el a Syrius zenéje, azóta azonban nagyon szeretem...

Hm.Sajnálom nagyon,hogy ő s elment:(

Csupor András 2008.02.07. 15:01:18

Elfáradtam én már, elég a zaj, elég a lelkem mélyén összetörő sóhaj... Így kezdődik az eredeti Széttört álmok. A CD egy
hanggal mélyebb, mert lassabb az eredeti felvételnél.

Szamosfalvi Albert · http://Fecske 2008.03.08. 23:36:40

Sokat jàrtunk a Syrius hajôra , és most jol elszomorodtunk
a Juliàmmal együtt
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása