balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Íródik

2008. szeptember 03. - BDK
Íródik, írogatódik a regényem. Lassan, de bizonytalanul. Elég sajátos módszerét választottam a szövegalkotásnak, lényege a következő. Két korábbi novellám szövegét elhelyeztem az elképzelt, megírni remélt regény belsejébe. Egyszersmind fel is daraboltam és szétszórtam a szövegegészeket az üres regénytérben. Voltaképp a darabok között nyitott tátongó résekbe írom az új fragmentumokat. Ennél persze bonyolultabb a dolog, mert a régi és a szaporodó új részeket állandóan cserélgetem, helyezgetem, vizsgálgatva, mi hová illik jobban. Egy-egy újrarendezés után aztán javítgatok az illesztékeken, a kisebb-nagyobb fejezetek új előzéket és új véget kapnak, aztán mégsem találom jónak a sorrendet, felborítok és újrarendezek mindent.


Még soha nem dolgoztam így, ennyire eltávolodva a lineáris szövegépítkezéstől. A "résekbe írt szöveg" metódusát már alkalmaztam nem egyszer, legjellemzőbben éppen az alapul szolgáló egyik novella esetében, de ott folyamatosan, ponttól pontig haladtam, míg itt le-fel, előre-hátra ugrálok a szövegtesten. Magam is kíváncsi vagyok, mire megyek ezzel a módszerrel.

De őszintén szólva nem ezzel van gondom, nem emiatt megy lassan a munka. Hanem azért, mert az alapszövegeim túlságosan is tömörek, igen gondosan kimunkáltak, és ezeket semmiképpen nem szeretném felhigítani laza történetmondással, hanem igyekszem megtartani az eredeti novellák esszéisztikus, kicsit filozófikus jellegét: sőt, ha lehet , még sűrűbb szövésű, még alaposabban megformált textusokat szeretnék létrehozni, ilyen szövegek révén próbálnám előbbre vinni a cselekményt, elmondani hősöm történetét - és ez bizony nem könnyű. Ahogy azt korábban már megállapítottam: vagy jobban kellene tudnom írni, vagy a magammal szemben támasztott igényeket kellene lejjebb szállítanom.

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr35646910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2008.09.03. 19:12:02

Na, szegény kritikusok, megint lesznek a bajban! Alighogy kiheverték a Szembesülést, s megszokták, hogy nincs hiány hiányregényből, máris itt az újabb VALAMI.
Amidőn felkészültségünk odáig terjed, hogy "sajtból van a Hold", addig nagyon ciki, ha nem nyomtatott textből van a szöveg. Hát még ha nincs is, mert online. Na, erre sem ezen a héten lesz kiadó! :-)

B. E. 2008.09.03. 20:26:25

Ez viszont, már a módszertani leírásból is látszik, nem hiányregény, hanem nagyon is teliregény lesz. (Mely műfaj véletlenül sem tévesztendő össze a teleregénnyel, ugyebár.) Jó munkát! Izgatottam várom a végeredményt.

Nola · http://nola.blog.hu 2008.09.03. 20:43:22

Juj, ez nagyon jó. Én szeretek ilyet olvasni, hogy hogy készül a mű, nekem ez nagyon érdekes. Izgalmasan hangzik, kíváncsi leszek rá.

B.V. 2008.09.04. 11:11:12

Melik az a kettu novela?

BDK · http://ungparty.net/ 2008.09.04. 11:22:48

Köszönöm a hozzászólásokat. A végeredmény messzinek látszik, de talán közeledem hozzá, s nem távolodom tőle. A két novellát nem nevezem meg, érdekesebb lesz majd felismerni a regényben.

P.I. 2008.09.04. 18:45:52

Gondoltam, a regény, az úgy jön, és írja az ember...
Jó az, ha kínban fogan valami?
Élvezhető lesz, ha csak muszájból jön?

B. E. 2008.09.04. 20:02:29

P.I.: Itt már nem a fogantatásról, hanem a vajúdásról, a szülésről van szó. Az pedig mindig fájdalmas. A regény se jön csak úgy magától. De nem is feltétlenül muszájból. Mint ahogy ez az új mű sem muszájból jön létre -- hacsak a belső késztetést és a gondolkodást nem nevezzük annak. Egy ötletből csak úgy lesz értékelhető eredmény, ha alaposan kidolgozzuk. Most ez történik BDK-nál.

BDK · http://ungparty.net/ 2008.09.04. 20:52:00

Kín? Muszáj? Ezt honnan veszed, P.I.? Kifejezett élvezetemre szolgál az effajta írás. Ebben a posztban, ha nem vetted volna észre, én nem panaszkodom, hanem dicsekszem.

Mindig is azzal tudtam magamnak intellektuális örömöt szerezni, ha sikerült leküzdenem a magam támasztotta akadályokat. "a regény, az úgy jön, és írja az ember... " - hát biztosan embere válogatja; nekem még sohasem jött, hanem mindig én mentem utána, érte, végette, én jártam körbe ezerszer, én mérkőztem meg témával, formával, stílussal, voltaképp minden egyes mondattal. Órákat, napokat tudok tölteni egyetlen bekezdéssel. Élvezetes együttlét. A kötöttség és a szabadság kettőssége gyönyörködtet benne: egyfelől bele vagyok kötözve a nyelvbe, másfelől e kötöttségben milliónyi lehetőségem van arra, hogy szöveget alkossak. Ez hoz izgalomba, ez késztet a regényíráshoz elengedhetetlen nagyfokú koncentrálásra (most például gyakorlatilag az egész épülő-szaporodó szöveget fejben kell tartanom, persze nem szóról szóra, hanem azt kell tudnom, mi mi után következik, mi hol történik időben és térben, mikor ki és mire emlékezik, melyik motívum hol, hogy tér vissza, hogyan festenek az ok-okozati láncolatok, stb.

Nem sok jobbat tudok elképzelni a világon, mint egy íródó regényben benne lenni.

Úgy mellesleg: olvastad valamelyiket? Nincs olyan sok...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.09.05. 02:25:58

no, az enyém még ennél is lassabban íródik

s körülményesebben

s még kevesebb van

(0:)

am 2008.09.05. 08:35:06

Beindult a bdk-szabászat. Jó munkát!
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása