balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Rejtő Jenő - különvélemény

2007. július 24. - BDK
infra terasz rejtőMostanában annyit hallottam áradozni Rejtő Jenőről, hogy elhatároztam, bepótolom a mulasztásomat. Ahogy sok egyéb "kötelezőt", én Rejtőt is kihagytam kamaszkoromban. Pontosabban egyszer - talán 35 éve - rászántam magam a Vesztegzár a Grand hotelben elolvasására, de egyáltalán nem tetszett, így a többihez sem csinált kedvet. A sok jópofa bemondást persze azért ismertem, rám ragadtak, felismertem, de magam soha nem idéztem őket. Gondoltam, most, érett fejjel, átveszem leghíresebb regényét, a Piszkos Fred, a kapitány-t. Nos, elég nehezen bírtam a végére jutni.


Ez egy igen rossz regény. A nagy része lapos jópofizás és erőltetett meseszövés. Nem tagadom: az indítása valóban zseniális, és a kezdeti jelenet lendülete még kitart három-négy fejezetig. Ezek már nem olyan jók, de még legalább szórakoztatók. Aztán úgy az ötödik fejezettől a dolog egyre laposabbá, érdektelenné válik, a közepétől pedig gyakorlatilag olvashatatlan. Csak azért rágtam át magam rajta mégis, hogy lássam: végig ilyen lesz, vagy újra megcsillan-e valami benne. Nem csillan.

Egyfelől olyan színvonalú szóviccekre alapul a szöveg jó része, mint amilyenekkel néhai S. Ferenc kollégám reggelente az agyamra ment és megkeserítette munkahelyi napindító kávézásunkat, másfelől a vájt fülűek részéről talán abszurdnak és groteszknek gondolt helyzetekből nekem inkább csak az izzadságszag és bosszantó képtelenség jött át. Ahelyett, hogy egy-egy  újabb fordulat felcsigázta volna az érdeklődésemet: mi lesz ezután - inkább az érdektelenség kezdett elhatalmasodni rajtam. Miért is kell nekem ilyen szart olvasnom, merült fel bennem többször is.

Na, aztán a vége minderre rátetézett. Szájbarágós és többször elismételt magyarázatok, kierőltetett végkifejlet, édeskés happyend - csupa olyasmi, amit legkevésbé kedvelek.

Utólag nagyon sajnáltam az időt, amit Rejtőre pazaroltam.

Olvasom Hegedűs Gézánál, hogy ez állítólag paródia lenne. Nos, ha az, annak még gyengébb, mint műnek. A paródia akkor élvezhető, ha túllép azon a műfajon, amit parodizál. Én egyszer sem tudom elhúzni a számat, amikor az Irigy hónaljmirigy c. együttes popslágereket parodizál, mert az eredeti és a paródia egyformán ugyanaz a fos. De nézhetetlennek tartom a katasztrófafilm-paródiákat is, amelyek eredetije gyakran valamivel mégis tisztességesebb anyagból van összerakva, mint a karikatúrája. Ugyanígy: ha a Piszkos Fred kalandregény-paródia akarna lenni, akkor az a fő bajom vele, hogy a kalandregényt sem becsülöm sokra, így az a paródiája sem tud érdekelni, amely maga is kalandregény; pláne, ha rossz, mert ugyanazokkal a hitvány eszközökkel él, mint amaz, anélkül, hogy kellőképpen eltávolodna tőle. Ha Rejtő groteszket, abszurdot akart volna alkotni, akkor például miért tartja szükségesnek, hogy minden szálat elkössön, és minden történésnek mégis valamiféle hihető, elfogadható magyarázatát adja? Ha a tengerbe dobott halott háromszor is visszatér a fedélzetre, az, ahelyett, hogy komolyan vennénk, lehetne mulatságos (paródia) - de akkor mi a fenének a végén aprólékosan "megoldani" a rejtélyt? Ha a képtelen szerepcserén, amit nem lehet komolyan venni, jókat derülhetnénk (paródia) - akkor mi a fenének az egészre "realista" és szájbarágós magyarázatot adni? Rejtő nagyon is meg akart felelni a kalandregény ismérveinek, lázasan igyekezett minden kiizzadott képtelenségre hihető magyarázatot adni, így lett a műve groteszk és abszurd helyett egyszerűen zavaros.

A következő 35 évben, azt hiszem, nem olvasok újabb Rejtőt.

Reagálás az alábbi több száz hozzászólásra: Poszt Rejtő-poszt
__________________________

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr89124164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skulóbá' 2007.07.25. 16:32:26

BDKá idehányt valamit, amiről azt hiszi, hogy kritika, de annak nagyrészt minden formai követelménye hiányzik, ezért mégis inkább a reggelijének a maradéka lehet. Sok érdekes dolgot megtudunk belőle (már azon felül, hogy mit zabált elötte) pl nagyon megtudjuk, hogy mit nem szeret. Könnyed mozdulattal köp pofán mindent, ami neki nem fekszik, meg még totál értetlen is. Hohát drága BDK! Én pl sosem értettem Lenin-t ozt mégis mennyijen sztárolták, meg sokan olvasták is és visszajön időröl-időre, pedighát szerintem szar, vagy fos, ezt még nem döntöttem pontosan el. Szal' nem is olvasom pedig régebben, gyermekkoromban a szájamba tömték, de rendre kiadtam, mint Ön most Rejtőt. Fölösleges, nem kell izomozni, nemteccik, nemteccik bazzeg, de miért kell ezt a pofánkba bele?

Ja, mert monhatnénk, hogy azt deríti fel a cikk, hogy a sok sznob miért zabálja, vagy miért sztárolják a főiskolások, de lofaszt, ezekről szó nincs, csak arról, hogy mi szar, vagyhogy szarazegész. Ez így kéremszépen egy nagy fos.

gross 2007.07.25. 16:33:26

Valaki emlegetett zenei párhuzamot, Mozartot, Beethovent, Beatlest, Tankcsapdát. Nos, a zenekritikusok szándékában is érezhető egyfajta intergrálási kísérlet, a "könnyű" és "nehéz" műfajok közti határok lebontása ma az egyik legnagyobb kihívás. Megjelent a crossover is, mint áthidaló megoldás. Teszem azt, a Pink Floyd ma már nem kérdés, benne van a klasszikus zenetörténet könyvekben, ahogyan a Beatles is. Valószínűleg még legalább száz évig (tovább nem merek jósolni) hallgatni fogják őket, kiállták az idő próbáját.
Az irodalomban ugyanez a tendencia figyelhető meg, valószínűleg ez zavarja BDK mestert.
A sci-fi nem szépirodalom - ugye milyen ismerős? Aztán elolvasol egy Ray Bradburyt, és nem érted miért...
Jókai után Rejtő a legolvasottabb írónk, talán nem véletlenül. Nem szabad kritika nélkül olvasni (sajnos az az eset, amikor a mennyiség a minőség rovására ment), de van néhány alapmű, amit kár kihagyni (fentebb említetésre kerültek).

subotei 2007.07.25. 16:36:58

Na, feleym, látjátok szümtükhel, csak eljutottunk a lényegig, a kommunistázásig. Bravó

A gyilkos kommunista BDK monnyonle!

neduddki 2007.07.25. 16:37:38

Hát figyusz BDK vagy mi a f.sz: megpróbáltam elolvasni a "Rossz példa" című "publicsekedet" csak azért, hogy a másik oldal is hallgattassék meg. Ja meg mer mazochista vagyok. Ezek után csak annyit mondok, hogy Rejtő Jenő nevét a szádra ne vedd! Meg az is hülye, aki Veled irat valamit, meg még talán fizet is érte - főbenjáró bűn.
Csókold meg ivangorcsev talpát, ha engedi, mert Ő tudja ki volt Rejtő Jenő, akin felnőttünk. Ja igen Te meg b...gasd a rokonságodat!

Az igazi Trebics 2007.07.25. 16:38:57

A következő 35 évben biztosan nem olvasok több BéDéKá-t.

Gazsi 2007.07.25. 16:42:09

gross, teljesen igazad van! Mint zenész, alátámasztom. Nem a müfaj a probléma, hanem a (hiányzó) minöség. Ami jó, az maradandó, mint Brahms, Pink Floyd, Beatles, Rejtö. Aki nem érti, ne szóljon. Aki leszólja, nincs izlése. Punktum. Mert az izlések különbözöek: vagy van, vagy nincs.

genghis 2007.07.25. 16:46:53

Hehehe! Hova eljutottunk, en meg milyen finoman vedtem Rejtot.
Egy kis altalam ferditett idezet:
"Aki itt okos akar lenni ugy jar mint a vas.
Addig utik amig meleg."
Es bizony talan ra is fer. Ennek szerintem most eroteljes szemelyiseg fejleszto hatasa lesz.

raz 2007.07.25. 16:55:13

Én olvastam Ray Bradbury-t és szar volt.

BéDéKá piréz · · http://bdk.blog.hu 2007.07.25. 16:55:49

Végülis sok igazság van abban, amit írtok!
Belátom, hogy én egy vadbarom, agymosott, bunkó állat vagyok!
Sajnálom, hogy erre a következtetésre kb.: 50 éves koromban kellett, hogy rávezessetek.

Bocsánatot kérek mindenkitől, akit megbántottam ezzel a hányás "cikkemmel" és főleg bocsánatot kérek Rejtő Jenőtől (vagyis az emlékétől)

Én egy patkány vagyok!

Rosszindulatú Vászka 2007.07.25. 16:57:20

Tisztára ojan ez mint régen a Homáron :)

Ja 2007.07.25. 16:59:25

Ez aztán a termés, (mondhatnám a hozzászólásokra)
de veleje, az kevés.

Hol van az a Wágner 2007.07.25. 16:59:28

BDK érzékeny művészember, szerintem teljesen kész van. Sajnos ahhoz túl öreg, hogy vonat alá ugorjon, de egy sinautóval már biztos incselkedik.

Sósav 2007.07.25. 17:03:07

Késő a bánat. Mr. bdk, és a szánalmas meghunyászkodás/annak álcázott hamuszórás sem hat meg senkit

Sósav 2007.07.25. 17:05:09

Én egy patkány vagyok!

Na?

Rosszindulatú Vászka 2007.07.25. 17:05:48

Sósav 2007.07.25. 17:03:07

Padlófék, mint a homáros nikklopások.

gastro, missing in action 2007.07.25. 17:08:42

Pedig az Adrian Mole naplója is mekkora volt már? Kevés népszerűbb könyv volt a fiatalok között (na jó Rejtő művei mindig...) Valamikor mostanában beleolvastam és nem volt annyira vicces, de pl. a Rejtő bármikor jöhet...különben megy a SUHI (rövid csapás, jobb kézzel, balbelső zsebből előhúzott ólmosbottal). Érdekes nekem a cowboy sztorik is teccettek...
Füllig James a sirály!

Emmet Ray 2007.07.25. 17:10:40

raz 2007.07.25. 16:55:13
Próbáld ki a Marsbéli krónikákat :)

BéDéKá piréz bdk.blog.hu 2007.07.25. 16:55:49
azért nem kell letörni, a nyilvánosság ezzel jár :)
vigasztalásul: webisztan.blog.hu/2007/07/05/napi_lol_a_kommentek_es_az_onbecsules

Én 2007.07.25. 17:11:29

ÉN vagyok Gonda Rudolf ! És a nejem is !

Skulóbá' 2007.07.25. 17:12:07

Áááálljonmegafuckya-s menet. Nem azt állítottam, hogy az a baj, hogy Ön szerint Rejtő szar. A baj az, hogy a cikk szar. Van egy felvetése, hogyaszongya Rejtő azért megy mert az elitista irodalom (Sic!) ,merthogy nyomják pedig szar. Nade ilyen párhuzamok, hogy a Hónajmirigy is szar, mert nekem az se teccik, meg a katasztrófafilmparódiákse!?! He? Hát ez így mekkora baromság. Milyen magyarázat már ez bazzeg? Én meg nem szeretem a sóskát, de attól még Rejtő pont ugyanúgy lehet ultra és tökszar is. A Mirigy és Rejtő között kb zéró a párhuzam. Comprende?

Ha idézzem már ide Hofi szellemét.

Mi? Há', nem tod mi a logika? Akkor te buzi vagy!

subotei 2007.07.25. 17:12:16

Én meg egy kicsiny virág vagyok, anyám.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.25. 17:13:12

Természetesen, ha torzított formában látjátok a nevem:
BéDéKá piréz · · - pl így, akkor az nem én vagyok, más próbál a nevemben szellemeskedni. Ez a legocsmányabb hozzászólói magatartás, ha még egyet észreveszek, kimoderálom. (pedig láthatjátok, hogy eddig egy hsz-t sem töröltem.

Különben pedig kösz, jól vagyok. Bár ilyen attakra az elmúlt évben nem került sor, azért van nekem blogger-múltam (Blogtér, Kárpáty News), így pontosan ismerem a legfontosabb szabályt: a hozzászólás mindig a hozzászólót minősíti elsősorban.

BeNo 2007.07.25. 17:14:42

ez a nickbitorlos nem volt szep

nemsokara ugyis posztol az igazi bdk, plane hogy most mar az index is levette a cimlaprol....

Emmet Ray 2007.07.25. 17:20:23

BéDéKá piréz bdk.blog.hu 2007.07.25. 17:13:12
sztem minden további nélkül töröld a kommentet, mert első blikkre nekem sem jött le, hogy nem te vagy az

a cikket azért ne, legyen mit fikázni :)

klossz kapitány 2007.07.25. 17:20:35

levette? a fenébe! bár az a kérdés, hogy milyen alapon tette fel? kinek a beteg tréfája volt ez? ejnye, index!

a legfontosabb szabály: a poszt és a hozzászólások is a posztolót minősítik. ennyit erről a blogról.

BéDéKá piréz · · http://bdk.blog.hu 2007.07.25. 17:23:45

"torzított formában látjátok a nevem"

Hopp, majd elfelejtettem: az én nevem csakis torzított formában láthatjátok, mivel én magam az életben is egy torzított formájú "ember" vagyok. (Torzszülött)

Bár, lehet, hogy nem születésemtől fogva vagyok nyomorék... talán inkább Babette anyó tehet róla, mert miután leverte a pofámról a glazúrt még a húsdarálóval és a lavórral is adott a pofámnak!

Attól vagyok ilyen szánalmas.

Otovszky Elemér 2007.07.25. 17:24:25

Tényleg, konkrétan miért baj, hogy egy blogoló nem csíp egy népszerű írót? Az a népszerű írónak rosszul esik, és talán halálosan megsértődik...
Én csíptem Rejtő Jenő regényeit, ameddig olvastam őket. Nagyon csíptem őket. Végigolvastam mindet,ami abban az "Albatrosz" megjelent. Hetedikes és nyolcadikos voltam, s akkoriban csak azt olvastam, semmi mást. Kedvenc figurám a toxikomán Wágner úr volt. Meg a regényeket átszövő blőd humor: pl. "Nevem Van-- ... azazhogy nincs" (az inkognitóját felfedni semmi szín alatt nem kívánó Vanek úr, ugye). Aztán a "3 testőr Afrikában"-ban a levelek - na, az volt a kedvencem. Mondom, akkor csak Rejtőt olvastam. Nagyon szerettem. Aztán rákaptam másra (pl. Karinthy, meg Stephen Leacock, Gogol stb.). Ha azt mondjátok, hogy Rejtő abszurd humora,karakteri, helyzetei ilyen zseniálisak, olyan zseniálisak, akkor Karinthy Frigyest is érdemes meg-megnézni, mivel ő tízszer olyan tehetséges volt e blog tárgyánál, P. Howard-nál. Ha csak a humort nézzük, Karinthyban mindaz benne van (és még mennyivel több), mint amit személy szerint én Rejtő Jenő regényeiben szerettem. Valószínűleg én ezért nem olvasok Rejtőt, mert fölöslegesnek érzem (ezzel NEM állítok semmi olyat, hogy aki viszont igen, az hülye, vagy pöcs, pláne nem hogy műveletlen). Igen, a Svejk-kel való összehasonlítás nagyon jó és szükséges. Én olykor Shakespeare-nél is megtalálom Rejtő Jenőt, de pl. Aristophanés komédiáiban annál inkább. Amire ki akarok lyukadni, az csak az, hogy nem inkább saját Rejtő-élményeinkről kellene beszélnünk, ill. ezen élményeken át saját magunkról? Lehet, hogy több gazdagsági bizonyítványt állítanánk ki magunkról, mint ami eddig kiállítható e poszt hozzászólóinak (magamat is beleértve, természetesen)? Mert nyugodtan lehetne egy Pöcsöző-Baszatlankurvázósatöbbi posztot is indítani, ahol rendszerkövetelményként mindenkinek az előtte szóló(ka)t kellene fikáznia, s aki ennek nem tesz eleget, kimoderálják.
Tényleg,mi van akkor, ha vki egy Muszorgszkij-poszton azt mondja, hogy Muszorgszkij az egy szar mert szar zenét írt és még csak a hangszereléshez sem értett? A Muszorgszkijnak rosszul fog esni, de még inkább nekem. És akkor én majd bemásolom abba a posztba az eddigi hozzászólások kb. 70 százalékát...
És most főleg kedves Barakának írom: a "tősgyökeres klasszikus" Mozart-ból én némi sikerrel mai szerzőt csináltam az egyetemi s korábban a gimnáziumi óráimon. Mai emberi problémákra rákérdező-válaszoló zenét - nem nyúltam a hangjegyekhez, csak beszélgettünk róla a diákokkal.
30 évvel ezelőtt Rejtő-fan voltam, a múlt évben Belga-rajongó. Mindkettő elmúlt, de jó volt. Nem mindenkinek tetszik, és nem kell lebuzizni, ha vki ezt nyíltan a szemünkbe mondja.
Na Off.

neduddki 2007.07.25. 17:25:00

BéDéKá ha el is bitorolták a nevedet, azért még patkány maradsz?
Most megnéztem hová szoktál írni, és ezt az egészet elküldöm nekik, hogy kellően reklámozzalak.

Vanek 2007.07.25. 17:30:10

Otovszky Elemér!

Nem kell Rejtőt leszarozni!!! Vagy Ez nem szúrja a szemed?
Kár! Pedig nem ártana ha szúrná! Jó erősen és minél mélyebben!

Vanek 2007.07.25. 17:40:05

"BeNo 2007.07.25. 17:14:42
ez a nickbitorlos nem volt szep"

Nem mi? Aki ilyen cikket ír és még nyilvánossá is teszi, azzal szemben nincs "nem fair" dolog. Inkább megtiszteltetésnek veheti, hogy valaki az "ő nickjével" ír!

Egyébként, melyik kitétellel nem értesz egyet?!

neduddki 2007.07.25. 17:40:34

Azért Ungváriak most biztosan büszkék a város nagy szülöttjére BéDéKá-ra!

subotei 2007.07.25. 17:46:25

Elemér, egy szerző vagy tehetséges, vagy nem. Véleményem szerint minősíteni úgy lehet, hogy jobb, avagy rosszabb a mesterségben - de tehetségben jobb vagy rosszabb, ilyen nincs. A példád okán: Karinthy - érett fejjel - nem teremtett fogyasztható mitológiát, Rejtő viszont igen. Alkotott egy sohanemvolt világot, a hősei otthonát, semmivel nem rosszabbat, mint mondjuk Tolkien, csak mást. (Ellentétben Rowlingsszal, aki ezt a mi világunkat öltöztetgeti barbiruhákba.) Rejtő tolla alatt életre kelt a mese, ami azóta sem sikerült egyetlen interpretálójának sem. Tisztelet annak, aki erre képes.

Otovszky Elemér 2007.07.25. 18:06:52

bocs, elírtam: 'ami abban az "Albatrosz" sorozatban megjelent'

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.25. 18:15:22

csak a pontosság kedvéért: Rejtőt nem szaroztam le, csak a regényét: nekem szar olvasmány volt.

kis türelem, mindjárt fent lesz a válaszposzt

tomcatmwi 2007.07.25. 18:27:07

Hozzászólok, erre kimoderál. Nem szabad vele nem egyetérteni.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.25. 18:37:54

SENKIT NEM MODERÁLTAM KI (egyelőre).

Vége felé járok a válaszposztnak, mondjárt fent lesz.

Balu · http://people.inf.elte.hu/zebalu/index.html 2007.07.25. 18:39:28

Na jó, kezdjük Ádámnál és Évánál:

A nyár elején, sörözgetve a kollégiumi naplementében, egy ismerősömmel nagyjából ezt a beszélgetést folytattuk:

"- Valld be, hogy csak Csönge miatt olvasod az apját! Szerintem lapos...
- Nem, ez nem igaz, neki nem is említettem soha. Az igaz, hogy miatta kezdtem. Amikor említette, hogy az apja író, na meg azt, hogy hogy hívják, eléggé elszégyelltem magam, hogy még sosem hallottam róla, holott próbálom követni s kortárs irodalmat. Később, hónapokkal később pakolásztam a könyveim, meg a folyóirataim a szobámban, és akkor vettem észre, hogy már nem is egy dolgot olvastam tőle (meg a nejétől is), csak nem fogott meg annyira, hogy utánanézzek a többi művének, így kiment a fejemből.
Hogy érthető legyen, miről magyarázok: Szalonikiben, a kikötőben néztem a tengert, és ott olyan hullámokat láttam, amikről az ember elhiszi, hogy porrá morzsolhatja, minden megmozdulásuk egy nagy csapás volt, ilyenek például Ady versei.
Velencében a Lidón láttam olyan hullámot, ami kicsapott, majd amikor visszafelé ment, iszonyatos erővel kavargott, és mindent magával sodort, amit elbírt. Efféle verseket írt József Attila.
Parálián nagy hullámok jöttek, megtörtek a hullámtörőkön, magukba fordultak, zúgtak, tarajosak lettek, de a part közelében kimúltak és kisimultak. Tipikus Esti Kornél érzés.
Szív Ernő egy afféle hullám lenne, ami a part irányából mögéd settenkedik, rád veti magát, összevizezi a tarkód, majd illedelmesen kifolyik a lábaid között.
Balla D.-t azonban csak egy olyan hullámhoz tudnám hasonlítani, amit összesen egyszer láttam, Splitben: Úgy közeledik, mintha nem is jönne, lágyan, csendben, feltűnés nélkül, még a holdfényt sem töri meg, csak egyszerre ellepi a bokád, aztán meg ugyanilyen finoman távozik is. Talán azt hiszed, meg sem történt, de pár homokszemet rajtad hagyott, és ha sokáig vársz, szép lassan betemet.
Vagy hogy más példával éljek: olyan, mintha elkezdené kinyújtani a kezét, lassan, finoman, egyenletes ritmusban, keresztül a sötét, végtelen űrön, te meg csak nézed, hogy mi a fenének; aztán sok-sok perc után egyszer csak feltűnik vele egy vonalban egy szappanbuborék. Mire odaér, olyan, mintha sohasem érhetné el,de végül, lassan, mégis megérinti, majd ugyanilyen kimérten el is hagyja. Sokáig nem éreztem az egészet, mert ez után is a kezére koncentráltam, holott a buborékot kellett volna figyelni, ami egyre erősebben rezgett, és nem lehetett tudni, hogy végül kidurran-e vagy sem.
Ennek ellenére azt mondom, hogy hangulatban kell hozzá lenni, hogy átvedd ezt a remegést, és ha az nincs meg, akkor fölösleges is nekikezdeni, ő nem fogja megteremteni, rád hagyja. Sokkal inkább a gondolataiért szoktam olvasni a blogját, azok éles szemre, jó ízlésre utalnak."

Csak azok kedvéért, akik itt össze-vissza kiabálnak: József Attila díjas író, ami ha tetszik nekik, ha nem, az egyik legrangosabb magyar irodalmi díj. Itt a gond - a poszttal is, meg a kommentekkel is - hogy feltételezik azt, hogy ez egy olyan letisztult dolog, mint mondjuk a kétszer kettő négy, és ha XY azt állítja, hogy nem négy, hanem öt, akkor egyértelműen téved, és ki kell józanítani, mert még két kétforintos kenyérérét adna egy forint borravalót a boltban. De ha már itt tartunk, meg kell jegyeznem, hogy az egyetemen rendszeresen szoktunk például nullával osztani. Csak nem egy egyszerű dolog, és kicsit komplikáltabb már maga az a nulla is, mint az az egyszerű ember elképzeli, így lehet, hogy egy nulla per nulla végeredménye, egy, nulla, plusz végtelen, mínusz végtelen, vagy egy teljességgel kifejezhetetlen szám, sőt, konstans is osztható bizonyos körülmények között nullával, szóval még a matematika is rejteget érdekességeket mélyen a bugyraiban.

Én nem tudom elhinni, hogy Rejtő irodalmi értéke attól függne, BéDéKá, vagy Gipsz Jakab mit gondol róla. (Persze csak akkor, ha úgy gondoljuk, hogy az irodalmi érték az valami globális, egzakt valami.) Itt rengeteg felháborodott ember van, aki úgy érzi, elvették tőlük AZ írót; Rejtőt sárba tiporták, holott erről szó sincs. Kifejezésre került egy vélemény. Mi változott ettől? Ha BéDéKá nem szereti Rejtőt, akkor más szemmel kell ezentúl nekünk is Howardot olvasni? Nem? Akkor meg mi értelme ennek az esztelen önvédelemnek?

Én olvastam pár Rejtő könyvet, és röhögtem rajtuk, idézem is őket. De amikor vége lett egy fejezetnek, vagy egy jelenetnek, akkor nem éreztem, hogy olvasnom kell a következőt is. Elvesz ez valamit is Rejtőtől? Nem. Egyszerűen csak arról van szó, hogy én nem voltam képes ráhangolódni az ő hullámhosszára, engem nem ragadott el a sodrás.

Kedvenc pirézünk szívbaj nélkül leszarozta Rejtőt, méghozzá teljes joggal, és igaza van!... Mert benne ezt az érzést váltotta ki. Véleményem szerint egy szerző kétféleképpen mérhető: objektíven: a tevékenységével keresett pénzzel; szubjektíven: a bennünk kiváltott érzéssel. Balla D. szubjektív mércéjén Rejtő szart sem ér el. Ettől azonban nem változtak sem BéDéKá, sem Rejtő érdemei.

Végezetül, csak azért hogy csatlakozzam a "legbátrabb", leghangosabb kommentelőkhöz:
Nevem: Zaicsek Balázs, Balu, ZeBalu, ZéBalu, lehet választani.
Alacsony értékű weblapjaim egyike: people.inf.elte.hu/zebalu/index.html
ha valaki beszólna nekem: zbalu@tvn.hu
itteni tevékenységem eddig: -- és Dupladiviz néven keresendő

Alászolgája!

neduddki 2007.07.25. 18:51:18

BéDéKá, Balu! Ti mai nem megértett írók vagytok :-(
Sajnállak Benneteket, azok is maradtok! Talán próbálkozzatok munkával!

Otovszky Elemér 2007.07.25. 18:59:33

Subotej, sztem a mérce nem ott van, hogy teremt-e fogyasztható mitológiát vagy sem egy szerző. Mellesleg persze hogy teremt, Karinthy is, Rejtő is,Kafka is stb. - kérdés, kik fogyasztják e mitológiákat. Ezzel most nem az "elitista" szólt [ki] belőlem, hanem csak arra szeretnék figyelmeztetni, hogy nem a fogyasztók táborának a szélessége a mérce - se pro, se kontra. Sophoklést gyakorlatilag mindenki "fogyasztotta", meg Shakespeare-t, amikor velük élő és egyszeri előadások formájában találkoztak az ő kortársaik. Az meg, ha azt mondom, hogy "X 10x tehetségesebb Z-nél", természetesen a teljesítményre vonatkozik, vagyis a végeredményre. Hogy a 3 testőr Afrikában a "nagyobb mű"-e, vagy az Íliász, az nem kérdés. DE: hülye barom dolog lett volna akkor elolvastatni velem az utóbbit, amikor én az előbbit faltam. Márpedig ma nyolcadik osztályban, ha jól tudom, kötelező olvasmány Homéros. (Na ekkora hülyeség - mint abszurdum - talán még P. Howard-nál sem fordul elő.) Karinthy nyelvet teremtett, a nyelv legmélyére megy le, és messze túlhaladja, amit Rejtő csinált. És mindig, minden pillanatában - ha az öngyújógyűjteményről beszél, vagy a halandzsáról. Ezzel megint nem akarom besértegetni a Rejtő-fan-okat - én pl. Milos Forman Amadeus-filmjének vagyok a rajongója, miközben elismerem, hogy nem nagy film. De azért biztosan meg fogom nézni még hússzor az életben. Nekem Rejtő kedves emlék, kábé mint a villanyvasutam meg a fehér elzászi kutyám a gyerekkoromból - de mára kész, vége, elmúlt. Szívesen emlékszem rá, és ha kezembe kerül vmelyik Wágneruras regény, biztos belelapoznék (annak idején az osztályunkban a "haveri körben" - 8.o. - mindenkinek adtunk egy Rejtő-figura-nevet, én pl. a Wágner úr voltam). Én nem tartom magam esztétának, de vmi - ha nem is az "esztétikai", de vmiféle "értékbecslés" alapján , isten bocsássa meg és Otovszky Elemérné szül. Szét Vera Zuzska (hátha megúszom a kilátásba helyezett tángálást ma este), de nem tartom nagy szerzőnek P. Howard-ot. Vele egy időben pl. Deep Purple-, Black Sabbath-, Led Zeppelin-fan voltam. Ma is szívesen hallgatom őket, egyik-másik számukat - ma is - jónak és szellemesnek érzem, de hol vannak ők mondjuk Mozart Don Giovanni-jától? S ezzel nem bántok egy DP, BS-rajongót sem, remélem. Nem azért "klasszikus" vmi, mert néhány húgyfoltos sliccű gyepespenész-szívű "autoritás" kijelenti és felcímkézi, hanem mert KLASSZ(IS). Ez nem egy könnyű kérdés, nekem pl. évtizedekbe tellett, amíg oda eljutottam, hogy bizonyos biztonsággal (de mindig fenntartva a tévedés lehetőségét és jogát) meg merem mondani, hogy ez jó, az meg nem. De ez tök lényegtelen. Mert az "okhatározói mellékmondatoknál" (érveknél) kezdődik - a lényeg. Az egyetemen félév elején mindig ezt a "lelkifröccsöt" szoktam a hallgatóim nyakába zúdítani: "Semmit ne higgyenek el senkinek. Nekem se, és a kollégáimnak sem. Még a "nagy", "klasszikus" irodalomtudósoknak" sem. SZKEPSZIS mindenekelőtt: ez a fő erény." És ennek ellenére - nem; hanem pont ezért - Mozart működik, Rejtő kevésbé; Shakespeare inkább (nem mindenkinél), a Black Sabbath nem annyira. És itt nem arról van szó, hogy a "léha pórnép"-nek nem való a "klasszikus" (Athénban az egész város nézte és ÉRTETTE, amit ma tudósok sem, és ez nem egy elszigetelt példa a történelemben, ilyen ma is akad,csak kisebb méretekben).
Bocs, ha esetleg hosszura nyúlt ez a mostani komment!
Hosszúnak hosszú, de remélem, nem tudalékos.
Hogyha tudálékkal teleszórtnak itélitek, azt amit itten
prücsköt meg bogarat, hetet és havat összedobáltam,
írjátok meg, azért, hogy esetleg szétszeparáljuk.
Jó Subotej, Neked én küldök választ, megigérem,
csakhogy a versfaragó szoftvert frissíteni kell már...

Off.

Balu 2007.07.25. 19:00:08

Jelentem, én nem vagyok író, Informatikus hallgató vagyok, próbálkozom a munkával, köszönöm a tanácsot!

Skulóbá' 2007.07.25. 19:00:33

Jogos, részint tárgyi tévedésben vagyok. Valóban nem mondta, hogy Rejtő szar. Volt itt fölös anyázás bőven nem kívánok beállni a sorba, de - főleg egy József Attila díjastól - ez kritikának harmat gyenge volt meglátásom szerint kimerítette az idehányás fogalmát. Talán BLog bejegyzésnek - és mert BDK sem számta másnak -, talán annak elmegy, de nem üti meg a mércét.

Meglepte, hogy nem a "témáról" fojt a szófosás. Mert nem volt téma, csókolomjónapotkívánok. "Mostanában annyit hallotam áradozni Rejtő Jenőről..." Kit? Hol? Nem lehet, hogy az áradozás sem volt már kompetens? Akkor még az is kiderülhetne, hogy BDK nem szereti Rejtő műveit, vagy egyes műveit, mert nem tetszik neki, viszont valami balfék az arcába dörgölte, hogy márpedig világirodalom és idearozsdásbökőt. Így viszont szépen megfogalmazott hányás. BLogbejegyzés, esetleg.

Nemajánlomagamat.

Gera 2007.07.25. 19:02:33

Nem arról van szó, hogy kötelező lenne szeretni Rejtőt. Édesanyám pl szintén nem bírja és ez engem abszolút nem zavar, pedig én nagy rajongója vagyok. Ráadásul valóban nem tökéletesek ezek a könyvek, ezt én is elismerem. A problémám az, hogy nem igazán értem, miért érez valaki ellenállhatatlan vágyat arra, hogy egy ilyen színvonaltalan kis bejegyzéssel rúgjon bele egy íróba, akinek Magyarországon évtizedek óta több százezer rajongója van.

Interface 2007.07.25. 19:06:22

A kommentezok talaltak azt is ki, hogy ez egy kritika, mert ez szerintem csak egy sima bejegyzes, bdk velemenyerol, a kritika az egy teljesen mas teszta, irt bdk az is keressetek meg, ez egy sima blog bejegyzes, es nem elemzes...

Otovszky Elemér 2007.07.25. 19:11:19

Balu!
Előbb kellett volna, "Ádámnál s Évánál"!
Bár ez nem a nullával való osztás posztja, de elmondom: én csak a képtelenség példájaként hoztam fel. Én odáig jutottam ebben kérdésben, hogy "nullával nem osztunk, mert nem definiáljuk a műveletet." Na most itt is, az elején jó lett volna definiálni, hogy mit s mit nem. Szóval ezért, hogy "Előbb kellett volna". De legalább megtette valaki.

Otovszky Elemér 2007.07.25. 19:16:53

Előbb kellett volna, "Ádámnál s Évánál"::
Moliere "Mizantróp" c. komédiájában a Mizantrópot megkéri egy barátja, mondana ŐSZINTE véleményt a verséről. Mizantróp szabódik, hogy ő nem, stb.stb. Végül kötélnek áll, és nyíltan megmondja, hogy szerinte szar a vers. A Moliere-darab szóbeli blog-bejegyzéséből becsületbírósági ügy lesz...

Balu 2007.07.25. 19:23:29

Tisztelt Otovszky Elemér!

(Mivel már úgy érzem, az értékelhető vita áthelyeződik a másik poszt alá, merek itt egy kicsitt OFF beszélgetni.)

Mit ért az előbbön? A helyi, fizikai időt, vagy a komment kezdetét? Ha az elsőt, akkor sajnálom, a nap elején épp a munkával őróbálkoztam, és aztán a kommentözönt is el kellett olvasni.

A nullával való osztás nem Önnek szólt. Ön a kevés értelmes (és szellemes) hozzászóló között volt, eszem ágában sem volt kioktatni, de próbáltam valamiféle példát hozni a világ sokértelműségére, és hát... a maga portáján válogat először az ember, especially ha siet.

Minden jót!

Vanek 2007.07.25. 19:30:17

Fúúúújjj. Ez a poszt posztja még undorítóbb (ha lehetséges), mint a kiváltója! Undorító vagy komám!
Mellesleg, ki mondta neked, hogy Rejtő "főműve" a Piszkos Fred a kapitány? Szart sem tudsz te. Elolvastál másfél Rejtő könyvet és már Rejtő szakértő lettél!
Neked nem itt, hanem a szanalmas.hu-n kellene posztolnod.

Na, megyek mert kezdődik a Rémrendes család. Az eredeti.
Gondolom utálod, mert egy szar és nincs humora sem...

Hmm.. még annyit, hogy te Rejtő "főművéről" nyilatkozol a világhálón, hogy "szar"... Mit szólnál, ha a szüleid "főművéről" hasonlóképp nyilatkozna valaki?!

klossz kapitány 2007.07.25. 19:37:24

rejtő fő műve a csontbrigád. izé, az előretolt helyőrség. vagyis a 14 karátos autó. akarom mondani, a három testrőr afrikában. azaz hogy...

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.25. 19:43:51

Balu, kössz a hosszú posztot. Én nem tudtam rólad, most majd fiogyellek, oldalad is megnézem.

Brutuska 2007.07.25. 19:50:04

Hihi, gyakrabban is véleményt mondhatnál valamelyik "szent tehénről", végül is szórakoztató olvasni a bálványfüggők acsarkodását:)

Vanek 2007.07.25. 19:53:22

klossz kapitány 2007.07.25. 19:37:24

Valahogy így! :)

Inkább melyik a "nem fő" műve?

Az "Ezen egy éjszaka" a "Fehér folt" és a "Menni vagy meghalni" - szerintem ezek a gyengébbek.
Slussz, pássz, kész. A többi, mind "főmű" lehetne.

De, egy ilyen "bédékának" akár az "Ezen egy éjszaka" is "főmű" lehetne, mert ha 100 élete lenne, akkor sem tudna kiizzadni magából még csak megközelítőleg sem hasonlót!

Igaz a mondás, miszerint: "Aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul"

beste 2007.07.25. 19:53:25

Mekkorákat röhöghet Rejtő az égi kávéházban egy feles mellett ezeken az ún. kritikákon...

Balu 2007.07.25. 20:07:02

Ó, köszönöm, de kérem, ne! Ne, mert... az egyik oldalam tartalmának fő szerkesztési elve az volt, hogy minél kevesebbet kelljen tördelni, és ez nem túl okos dolog; a másik honlapomon meg még olyasmit talál, ami jobb volna, ha nem kerülne a szeme el... Meg amúgy sem vagyok méltó az ilyesmire! Mindez csak azért kellett, mert ez egy afféle álarc nélkül, teljes mellszélességgel "nekem ez a véleményem és merem is vállalni" szituáció volt, ahol valaki igenis nem Gonda Rudolf és messzebb gondol a puszta méregbegurulásnál. (Tisztelet a kivételnek!) Engedelmével lassan visszbújok az (arcátlanul) arctalan, jellemtelen inkább nem belepofázó Dupladiviz létbe!

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.25. 20:11:07

Akkor Ön azonos Dupladivizzel?!
Keblemre, keresztfiam! (Merthogy az utóbbi nevet én adományoztam...)
Jó, akkor nem nézem meg a honlapokat.
Én pedig lassan az elvonulásba búvok vissza.

Otovszky Elemér 2007.07.25. 20:18:03

Kedves Balu!

Az "Előbb"-ön azt értettem, hogy az elején, vagy minél előbb kellett volna az az "Ádámtól és Évától". De így is jó volt, minden szavát aláírom.

Dani 2007.07.25. 20:19:01

Brutuska itt most nincs szó semmiféle szent tehénről. Csak egy olyan emberről aki szórakoztatni akart és komoly tehetsége is volt hozzá. Generációk nőttek fel rajta, akik hálásak neki azért az élményért amit a könyvei adtak. Mondj ma egy ilyen formátumú irót vagy médiaszereplőt. A mai magyar szórakoztató irodalom összesen nem produkál annyi poént mint Rejtő egy könyve.

By the way... Az Indexre is, akárhányszor rákeresek mindig ilyen Susalka és selyempina meg valami Spanyol kertész (cimlapon egy nagy p...-val) , reklámja fut. Ez mennyivel jobb ?

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.25. 20:21:33

Nem szeretem Piszkos Fredet, én a végére sem értem, hogy őszinte legyek. Nem vagyok az a "ha már egyszer elkezdtem" alkat. Ha valami nagyon nem tetszik, nem látom meg az utolsó lapot sohasem.

Ehhez képest imádom a "Három testőr"-t és az "Elátkozott part"-ot. Sok-sok régen megevett ebédem és uzsonnám nyoma ott van rajtuk. Jóval kevesebb, de akad a "Tizennégkarátos autó"-n is annak ellenére, hogy ezen már mérsékeltebben szórakoztam.

Ha számít egy ilyen rövid komment, a Piszkos Fred miatt nem olvasni egy jó Rejtőt sem, nem biztos, hogy megéri..:)

keri 2007.07.25. 21:08:12

"A nő olyan, mint egy költői hasonlat. Ha szép, az se baj, ha semmi értelme."
Ez Rejtő.
Erre kontrázz, BDK.
De siessé, mert jön a redőnylehúzó!!!

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.25. 23:49:02

Mennyi Gonda Rudolf!
Ezt elmesélem a húgomnak, Gonda Rudolfnak.

Phue Lee 2007.07.26. 09:21:37

A feleségem még egyet sem olvasott végig, pedig többször nekiugrott! Én évente többször elolvasom a Tizennégykarátos autót és a Piszkos Fred a kapitányt. Én nagyon jól szórakozom rajta, ő meg nem bírja végig olvasni...
Oszt??

ludwig 2007.07.26. 10:10:21

\"Világ humortalanjai, egyesüljetek!! (Ebben a honlapban). Ti mind Gyurcsányt választottátok, ugye??\"
Vagy Orbánt, mert Rejtőnek aztán mindegy!

\"A feleségem még egyet sem olvasott végig, .... Én nagyon jól szórakozom rajta, ő meg nem bírja végig olvasni...Oszt??\"
Te Phue Lee!!! A feleségem meg a feleséged rokonok?
Nem akarok itten most fallokrata lenni (=faszista), de én még nem láttam nőt, akinek tetszett Rejtő.
Jaj. Jaj. Vigyázzunk, lehet hogy BDK egy nő?

realface 2007.07.26. 10:35:04

Rejtő Jenőt szerintem meg kéne említeni az irodalom tankönyvekbe is, nem azt mondom,hogy kötelezővé tenném valamelyik művét,de az életrajzát igazán közölhetnék. Szerintem Rejtő nélkül szegényebb lenne a magyar irodalom, a kabaréra tett hatása pedig megkérdőjelezhetetlen. Gyermekkorom legvidámabb olvasmányai közé taroznak a művei,aki még nem derült jót a "Tizennégy karátos autón" vagy a "Háromtestőr afrikában" történetén az nem érti a humort.

Eszti 2007.07.26. 10:43:49

Nahát!!
Én pl nő vagyok, és szeretem Rejtő könyveit. Gyerekkoromban a bátyám "szent" Rejtő gyűjteményéből lopkodtam ki egy-egy darabot, hogy villámgyorsan elolvasva visszalopkodjam a helyére. Ma már ritkábban olvasom a könyveit, de néha üdítő elővenni - most már a saját gyűjteményemből.
Szóval kedves pasik, nem kell kisajátítani Rejtő bácsit... :-)

gunther 2007.07.26. 10:45:38


"Ilyen előzmények után nyitotta meg a Bronson & Bronson magánnyomozó intézetet. A kettős
nevű cégnek mindkét alapítóját egyedül képviselte, és csak a jó hangzás kedvéért írta ki kétszer
a vezetéknevét. A megnyitás ünnepélyes formái lényegesen egyszerűbbek voltak, mint a Queen
Mary vízre bocsátása vagy a Királyi Akadémia centenáris ülése, mert mindössze erre az
egyetlen ünnepélyes beiktató eseményre szorítkozott, midőn a cég két tulajdonosa Samuel
Bronson személyében megjelent lakása ajtaja előtt egy réztáblával és egy kalapáccsal, fogai
között négy darab szöggel, és a levelesláda fölé odaerősítette a táblát. Ez a változás később
különböző kontraverziókra adott okot lakásadónőjével, özv. Collesnéval."

Akinek ez nem mulatságos, annak nincs humorérzéke, de ez nem is baj, nem lehetünk egyformák. Csak akkor ne írjon róla. Hát írok én az atommaghasadásról "blogbejegyzést"? Pedig nem szeretem.

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.26. 10:57:41

Rövid helyzetjelentés:

Az irodalom Nagy Levinje lssan úgy jár, mint Leila, az arab démon.

Trombocita 2007.07.26. 11:00:59

Hjja, Nagyjóuram Ung megyébül, Kend már annyira értelmiséghy, hogy jobban, mint az OFEN belvárosi férfikórus a Tabák utcábul.

Ez már egészen olyforma originalitás, mint a "Negy Levin" híre a világ minden táján.
Senki se ösmeri.

De ön a marinírozott halat két fél tojással és Winchester-szósszal kedveli a Szahara kellős közepén.

S ha a Szerőt mindenki imádja, Ön addig üti, amíg meleg. (Pedig nem is WASS!)

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.26. 11:15:38

Trombocita kommentje után meg kell jegyeznem, én a nagylevinséget nem így értettem!:)

ludwig 2007.07.26. 11:56:58

" Eszti 2007.07.26. 10:43:49
Nahát!!
Én pl nő vagyok, és szeretem Rejtő könyveit."

Majd megnézem, és attól kezdve mindíg azt mondom, hogy
EGY olyan nőt már láttam, aki szereti.

keri 2007.07.26. 12:02:01

Nő vagyok és szeretem Rejtő műveit. (Nem vagyok kormánytag és nem vagyok meleg. [Tán ezért...]) Kb. 27 évesen olvastam először Rejtőt.
És kikérem magamnak ezt a férfista hozzáállást, hogy Rejtőt csak férfiak szerethetik. (Meg azt is, hogy BDK nő. BDK a ti keresztetek, fijjug.)

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 12:08:19

Na, ahogy tegnap az Index.hu-ról, úgy ma lekerültem a Blog.hu címlapjáról is, így vélhetően megszabadulok ezektől a kedves emberektől, akik személyes sértésnek vették, hogy egy szar könyvről azt mondtam, hogy szar. Nagyon elevenükbe találtam. Kb. olyasmi volt a reakció, mintha egy Fradi-drukernak azt mondod, hogy szarul játszik a csapata.

-------------
Aki még továbbra is itt akar szórakozni ebben a szar blogban, annak át kell jönnie az új posztokba, mert ide már nem térek vissza; talán le is zárom. Úgyhogy jöhetnek a magvas zárszavak, meg szeretném tudni, hogy mi vagyok még a már elsoroltakon kívül.

ludwig 2007.07.26. 12:10:49

akkor már kettőt

de mint fentebb mondtam, nem akarok f___ta lenni

gunther 2007.07.26. 12:25:30


"A hajó tatján jött szembe velem, és a leghevesebb szemrehányásokkal illetett. E szemrehányások
következtében szorulok pillanatnyilag gondos kórházi ápolásra."

Eszti 2007.07.26. 12:28:13

Kedves ludwig. Kicsit félreértettél. Nem hiszem, hogy bizonyítanom kellene valamit is feléd. Bár mosolyogva megjegyzem kiváncsivá tett, hogy mit gondolsz a nők olvasói szokásairól? Burda meg ilyenek?
Kicsit elszakadhatnál a női nem lenézésétől, sztem sok férfitársad nem ért veled egyet.

realface 2007.07.26. 12:28:38

Az semmi BéDéKá,de ma meg kikerültél a blogter cimlapjára, szerintem csak brahiból,hogy onnan is megkapd ami megillet ezen irományod miatt! :)

esztinek 2007.07.26. 13:17:37

Eszti, te meg vegyél vissza frusztrációdból, meg a paranoiádból. Mi szeretünk Téged!

Eszti 2007.07.26. 13:23:14

óóó, hál istennek! Akkor nem rágom tovább a körmeimet!!! :-D

keri 2007.07.26. 13:26:48

BDK mester önfeje fölé önhelyezett önglóriája határozottan megsínyli a nyilvánosságot. (Tipikus poszt-traumatikus sokk...)

ludwig 2007.07.26. 13:31:28

1. Nem általában olvasási szokások, csak Rejtő
2. Vicc volt
3. Nem nők általában, hanem a feleségem
4. Tényleg csak vicc volt
5. A feleségem tényleg nem szereti
6. MONDOM TÉNYLEG CSAK VICC VOLT !!!

Cheeky 2007.07.26. 13:41:31

Pedig rejtő az jó. Nagyon jó. Aki mást mond az hülye.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 13:42:19

Hetedik pontnak még beillene, hogy a feleséged nő.

Más. A nyilvánosságot ha nem szeretném, akkor asztaéfiókban tartanám a naplómat. Én ismerem meg a kocsmai és útszéli stílust.

keri 2007.07.26. 14:04:53

Az antréd volt kocsmai, útszéli:
"Miért is kell nekem ilyen szart olvasnom, merült fel bennem többször is."

Igazából, ha a kommenteken ezek után meglepődsz / felháborodsz, akkor télleg nem érdemelsz többet, mint Leila, az arab démon...

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 14:13:20

Nem gondolom, hogy stilisztikai vitákba kellene bocsétkoznom, de a tőlem idézett mondat "Miért is kell nekem ilyen szart olvasnom, merült fel bennem többször is." egyfelől hasonlítás (nem azonosítás), másfelől nem az általam is valamelyest tisztelt szerzőre, hanem egy szerintem rossz művére vonatkozik. A hozzászólók logikája azonban drukkersrófra jár. Ha valaki azt meri mondani, hogy szarul játszik a Fradi, azt minimum el kell küldeni az anyjába, le kell parkányozni, buzizni és azt kell neki kíánni, hogy dögöljön meg.

De nincsen semmi gond ezzel, legalább látni, milyen nívón vannak, akik Rejtőn nőttek fel.

Thomas Dantes 2007.07.26. 14:33:04

Hát nem értek egyet, de hát nem vagyunk egyformák. Rejtő a kedvenc magyar íróm remek humora va, nagyon szórakoztató.

tacoálat 2007.07.26. 14:33:25

ejnye, bkv, nagyon gáz ez a ha beleszarok a levesbe, beleszarok rendesen attitűd. mostmár nem csak Rejtő szar, hanem azok is akik olvassák?:)
mndenestre jókat derülök azon, h ezzel a "cikkel" leromboltad "író karriered", de kérlek ne sopánkodj! mint udvari bolon, fényes jövő előtt állsz:)

Az igazi Én 2007.07.26. 14:37:18

Úgy látszik,nem vagy hajlandó tanulni ebből az egészből,csak hajtogatod a hülyeségeidet.

Magadra vess...

Sértődött vagy,mert a lelkedbe gázoltak,az útszéli,kocsmai stílusra hivatkozgatsz, pedig hidd el, hogy itt a többségnek igaza van.

NE TETÉZD !!! :)

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 14:43:12

Mindenkinek igaza van a maga módján. Én ezt elismerem, csak a Rejtő-fanok nem tudják elfogadni.
Számomra - de hát hányszor kell még leírnom - teljesen normális dolog, ha valaki szereti Rejtőt, még azt is meg tudom érteni, ha isteníti. Csak el kellene fogadni, hogy más meg nem szereti. És nem feltétlenül azért, mert buzi patkány, hanem mert más az ízlése.

Különben sem felháborodva, sem megsértődve nem vagyok. Tegnap megleptek az idulatok, meg meg vidulok a dolgon és figyelem, mi tud még itt felbugyborogni.

Mark'yhennon · http://markyhennon.blogter.hu 2007.07.26. 18:57:42

Rejtő összes művét olvastam, megvan gyűjteményben (egy kisebb vagyon volt), és nagyon szeretem a humorát. Azt gondolom, hogy két olyan művet olvastál, amelyek nem tartoznak a legjobbjai közé.

Ajánlanám a Láthatatlan légiót elsőnek, illetve a Menni vagy meghalnit (akárcsak Gengish).

Rejtőnek van még egy írói álneve: Gibson Lawery. Ezen a néven írta a western történeteit. Ezek közül a Nincs kegyelem címűt ajánlanám figyelmedbe.

Annyit még az unalmassághoz, hogy ezeket a regényeket nem a 21. század gondolkodásmódjában kell olvasni, mert úgy tényleg nincs semmi értelmük, és egyáltalán: érdektelenek.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 19:06:37

Kösz az ajánlatod, de most már nem kapkodom el. Amennyi időt élvezeti olvasásra tudok szánni, inkább más művekre fordítanám; az életmű megismerése, azt hiszem, már kimarad az életemből.

Unalmasság: Vernét olvasva pl. pecig sem unatkoztam, pedig kicsit régebbi.

Bennó Tamás 2007.07.26. 19:27:45

Tisztelt hölgyek, urak!

Sokan kérdezik, miért van olyan rossz véleményem az internetes "társadalomról"...

Vegyétek a fárdtságot és olvassátok el (újra) a fenti bejegyzéseket. Tiszteletnek, megbecsülésnek, figyelemnek, megértésnek a csíráit sem lehet felfedezni ebben a köpködésben.

Ennek így mi értelme?

Legjobbakat,
Tamás

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.26. 19:35:42

A netes társadalom, gondolom, a "valódi" társadalom hű leképezése, éppen ezért néha nem árt néha megismerni. Az értelme talán csak ennyi. Miután kellőképp megismertem, én is leállítottam a dolgot.
Ami némileg meglepő: hogy ezt itt most nem egy politikai vélemény váltotta ki (ilyet korábban tapasztaltam nemegyszer), hanem egy aránylag szelíd (nem fröcsögő), bár markáns vélemény.
De most már legalább ezt is tudjuk.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.27. 09:15:38

Ezt a topikot gyakorlatilag lezártam. Új hozzászólást csak akkor hagyok jóvá, ha új, érdemi elemet tartalmaz a fentiekhez képest.

nataSa 2007.07.27. 10:08:16

Na még egy utolsó, mert én tegnapo melóztam, mig itt öltétek egymást.
Elöször azt hittem ez a blog egy teszt, aztán rájöttem, hogy komoly. Aztán mégiscsak tesztnek fogtam fel. Tehát:
Jön valaki, aki azt állitja egy népszerű dologról, hogy szar. (na és?)
Jön a sok fan, és megállapitja a blog írójának elmeállapotát. (na és?)
Szerintem kieresztették a gőzt. Mindegy talán hogy orbántgyíurcsányt szidják, vagy rejtőt, a magyarnak nehéz kulturálódnia, nehezére esik a tolerancia. Igazából ez a blog számomra a toleranciáról szólt. Ha valakinek valami nem tetszik az istennek nem fogj megmagyarázni neki, hogy az miért jó. (az én párom példáúl azon kivételes emberek közé tartozik, aki utálja a lecsót...nohát, van ilyen. Na és?) És viszont. Normális társadalomban ilyenkor az olvasó megvonná a válát és bejegyzésre se méltatná a blogot, egyszerüen mert felfogja, hogy aki ennyire lehord egy álltala szerettett könyvet, az ugysem fogja megváltoztatni a véleményét. Na és? Az ő olvasási élményén mit változtat ez?

Egyébbként én is Rejtő-fan vagyok. Egyszerüen imádom. És ha valakinek nem tetszik, hát na és?

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.27. 10:44:03

Nem akarom a vitát folytatni, csak halkan emlékeztetnék arra, hogy a "valaki, aki azt állitja egy népszerű dologról, hogy szar." nem állja meg a helyét. Én azt állítottam, hogy "Ez egy igen rossz regény." Majd, leginkább saját rossz érzésemet jelezve írtam, hogy: "Miért is kell nekem ilyen szart olvasnom". Talán érezhető a különbség; sajnálom, ha nem.
Mindazonáltal valószínűleg ezt a kifejezést jobb lett volna elkerülnöm, mert az 'igen rossz'-nak ez a durvább szinonimája indította el (talán) a lavínát, a többség úgy érezte, hogy "leszaroztam" kedves íróját (holott a személyre még véletlenül sem mondtam ilyet), és ezáltal érezték magukat feljogosítva, hogy ne a regényről vagy Rejtőről beszéljenek, hanem engem illessenek olyan jelzőkkel, amelyeket eltűrnöm talán már az elején sem kellett volna. De azt hittem, magától lecsillapodik a dolog. Mivel azonban azt tapasztaltam, hogy egyesek sportszerűen kezdenek engem gyalázni, moderálni lettem kénytelen a hozzászólásokat.

Ez a topik továbbra is lezártnak tekintendő, a mocskolódók előtt mindenképpen. A fröcsögéstől és személyeskedésektől mentes kommenteket, ha úgy érzem, hogy új gondolatot, új szempontot vetnek fel, beengedem.

cibula 2007.07.27. 12:01:52

Előre bocsátom én is Rejtő-fan vagyok. Ismerek olyanokat is, akik olvasták és nem szeretik. Velük semmi gondom nincs, nem akarom Őket meggyőzni. Zavarni csak azok szoktak, akik egy betűt sem olvastak Tőle és úgy nem szeretik, sőt... BDK-nál ez nem áll fenn, legalább megpróbálta. Nem is akartam beleszólni ebbe a topicba de az utolsó BDK bejegyzés mégis rávett:
"Mindazonáltal valószínűleg ezt a kifejezést jobb lett volna elkerülnöm" - Nálam így már rendben van.

PS: Szerintem sokak figyelmét elkerülte a poszt címében szereplő "különvélemény" szó, ami sztem nem véletlenül került oda.

Citrom ;) 2007.07.29. 08:57:00

Avagy, "értem én a viccet, csak nem szeretem".

A suttyó kölköket segíti rávenni arra, amire manapság többségük nem kapható, könyvet vegyen a kezébe és azt rövid idő alatt végig is olvassa.
...de néhány Passuth László könyv után (...hogy az orosz klasszikusokról már ne is szóljak) egy régen olvasott Rejtő könyv a felnőttnek is visszaadja az olvasási kedvét.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.07.29. 09:09:51

És ettől már nekem is szeretnem kellene?
Kölönben a Harry Potterre is ezt mondják, hogy olvasásra fogja a gyereket. Én meg akkor sem olvasnám el, ha fizetnének érte.

Csilli Billi 2016.07.30. 13:06:35

A baj nem Rejtővel van! De OK, még nem értél meg rá. Van ilyen, de ezt inkább szégyellni kell, mint publikálni!
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása