Az eseményről tudósító cikket egyetlen illusztrációval színesítette az orosz művészeti portál - ugyanazzal, amely az én írásom bal felső sarkában látható - de a szerzőt nem tüntették fel, és a kép jobb alsó sarkában alig látszó szignót is levágták félig. Gondoltam, már csak nem adom közre olyan kép repróját, amelyről nem tudom, ki festette. Egy fél napig kerestem... és megtaláltam. Sőt, a tárlat jópár további darabját is. Egyelőre nem árulom el a szerző nevét, játékra biztatva olvasóimat: találgassátok vagy keressétek, adok rá egy napot. (Persze aki esetleg ismeri a festményt, könnyű helyzetben van.)
Bár az irányzat kialakulását és főbb jegyeit érinti a cikk, ám arról nem esik benne szó, hogy a két országban a futurizmus ellenkező eszmerendszerekhez kapcsolódott: az olasz futurista művészet a fasizmus, míg az orosz a kommunizmus ideológiájával társult. Ami önmagában is nagyon érdekes: a művek közt stiláris szempontból gyakorlatilag nincs különbség, szellemi hátterük viszont ellentétes.
...A kiállítás néhány további darabja:
Umberto Boccioni: Spirális kompozíció
Gino Severini: Tüzelő ágyúk
Carlo Carrà: Templomtér
Umberto Boccioni: A folyamatos mozgás sajátos formája
Giacomo Balla: Fecskék röpte
Giacomo Balla: Szerelmes számok
Nicola Diulgheroff: A racionális ember
Natalja Goncsarova: Sugaras vonalak
Alekszandr Rodcsenko: Tánc
Kazimir Malevics: Élet a nagy szállóban
KapitányG a szokásos gyors és hatékony kódszerével már meg is fejtette: Majakovszkij: Rulett (a teljes méretű reprón jól látható a szignó is):