balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Akrosztichon, Gugula

2010. március 13. - BDK

Ha a Google keresőbe (amelyet szívem szerint mostantól inkább "latin nevén" emlegetnék) beütjük az akrosztichon szót, az első találati oldalon előbb persze a kifejezés meghatározásai, értelmezései sorakoznak, ám az első olyan találat, amely magára egy akrosztichon-versre mutat, az éppenséggel az én írói oldalamra vezet, ami azért meglepő, mert ezt a szájtot alig pár hónapja indítottam, és a nevezett vers - Kettős akrosztichon - alig néhány hete van fenn - és lám, a keresőrendszer nemcsak hogy megtalálta, hanem előkelő helyen szerepelteti is (holott ezúttal semmilyen honlapoptimalizáló trükköt nem vetettem be). Most persze egyfelől nem állhatom meg, hogy az érintett és egy sokkal korábbi akrosztichonomat e helyütt közreadjam, másfelől megfigyeljem, hogy a jelen poszt mikor jelenik meg a találati lista élén (merthogy ez szerintem be fog következni, engem nagyon szeret a Gugula). De lássuk előbb az Orbán Ottó és a Tristan Tzara nevére írt akrosztichonjaimat:

 

Balla D. Károly

Kettős akrosztichon

 Orbán Ottó emlékére

Olyan volt, mikor utoljára láttam, mint
Röptös madárnak ha szárnyát elszegik
Bár szállna még, de teste túl a kínon
Álma rebben, amíg az űr a sűrű csenddel megtelik –
Nincsen hangja már és hallgatása túl finom

Olyan volt, akár mező felett a szálló képzet
Tó felől mikor a könnyen úszó pára
Takarni őket, hogy ne oltsa kedvük szégyenérzet
Óvón rászáll egy szeretkező párra

Oltalma alá magamat így kérném én is
Reszkető testében lennék egy elhaló ideg
Botlanék lábával, görbednék görcsbe a hajlított kézzel –
Árnyak sötétje mégis rám vetül, mint űrből ásító hideg –
Nincsen hangja már és hallgatása csendet képzel

Olyan volt, mikor utoljára láttam, mint
Teremtett világok egyszerű rendje:
Távozott, hogy érkezzen örök idő szerint –
Óráján körbejárt a dolgok végtelenje

(2002)

Akrosztichonok
Tristan Tzara nevére


        1

        tisztán szeretem a vizet
        rézgálic olaj és stroncium nélkül
        ingyen szeretem a levegőt
        szépnek a szépet
        talán a rútot is szeretem ha igaz
        annyi mindent szeretek
        nem is tudom szeretni szeretek-e

        tisztán szeretem a vizet
        zölden a füvet
        azúrnak a tengert
        rózsának látom a gennyet — mondjátok —
        amikor ilyesmit szeretek

        2

        talán olyan verset kellene írni
        röntgen- vagy lézersugárral égetve
        ismeretlen anyagok felületére
        sírást és nevetést egybeöltve
        titkainkat sorra kifecsegve
        amelyikben egy betű sem lenne
        nagy üres semmiből épülne a vers

        talán olyan verset kellene írni
        zsarátnokból fehér bőrünkre kirakni
        aranylemezbe alfa-részecskékkel vésni
        robbantani a hűvös kozmoszba
        amelyikben a semmi sem lenne benne

        3

        tanuljunk meg végre dadogni
        röhögni a temetéseken
        istent káromolni a templomokban
        sózzuk meg végre az édesvizeket
        talán ihatatlanokká válnak
        adjuk meg az utolsó döfést
        nálunk gyengébb áldozatainknak

        tanuljunk meg végre dadogni
        zokogni az örömünnepeken
        akasszuk szögre a logikát
        ragadjuk meg az utolsó alkalmat hogy
        agyunkból kiirtsuk az értelmet

        4

        tagadjunk meg mindent ami tagadható
        remek heccnek tűnik ez a játék
        illedelmes konvenciókat pukkaszthatunk
        sikolts sikolts sikolts sikolts sikolts si-si-si
        tanuljunk meg végre dadogni
        a dadogás a törvény nem a tiszta beszéd
        nézzétek nekem már si-si-sikerül

        tagadjunk meg mindent ami tagadható
        zengjük el hogy nem akarunk zengeni
        a tagadást se felejtsük el megtagadni
        remélem emlékeztek hogy mit mondtunk
        a tagadást se felejtsük el megtagadni

        5

        talán minden hamis ami látszik
        rendben van fogadjuk el
        így talán kihalásszuk a látszat mögöttit
        súlypontja víz alatt van a jéghegynek is
        tehát nézzünk a viz alá de csukott szemmel mert
        amit megláthatnánk az hamis lenne hiszen látszik
        nehogy kinyissátok hát szemeteket

        talán minden hamis ami látszik
        zárjuk hát be szemünket
        amikor a dolgok mögé nézünk
        ringatózzunk csak szépen a titkok felé
        amíg fejjel neki nem megyünk a kőkemény logikának

        6

        tettenértem a DADAt
        rájött hogy a tagadás tagadása
        igenléshez vezet mindig
        s hogy a halál halála életet ad
        tettenértem a DADAt
        amikor épp rehabilitálta a logikát
        nézzétek most hogy pirul

        tettenértem a DADAT
        zavart volt és már nem is kiabált
        amikor megtalálta magában a dialektikát
        rajtakaptam a DADAt az értelemmel
        amint épp odaadta neki magát
    

(1979)

 Google keresés | Google keresés | A Google a barátod

Google keresés | Google keresés | A Google a barátod
Google keresés | Google keresés | A Google a barátod

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr431836152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BDK · http://ungparty.net/ 2010.03.14. 09:11:25

kösz a fokozott figyelmet és a dokumentum értékű képet. úgy tűnik, beálltam az 5. és 6. helyre.
azt egyébként elfejtettem említeni, hogy minderre azon a réven figyeltem fel, hogy megnéztem, milyen keresőkérdésekkel találnak írói oldalamra a böngészők. ezek között szerepelt az akrosztichon - s ez eléggé meglepet, ezért megnéztem, mit is mutat a kereső erre a szóra.

különben érdekes a yahoo.com-ot is megnézni, ott e percben én vagyok az első magyar találat.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.04.01. 14:33:06

Megtisztelő, hogy a Gugula szerepel a címben, s hogy a blogom is hivatkozásként. De a filológus egy elég kellemetlen emberfajta, így hadd legyek én is hű magamhoz, s hadd jelezzem azt, hogy végül (a poszt végén) a hímnemű Gugulus-ban állapodtam meg saját magammal. :)

BDK · http://ungparty.net/ 2010.04.01. 15:03:44

Igen, tudom, végigolvastam a posztot - és itt köszönöm meg a kommentet -, de én nőpárti vagyok...
Viccen kívül: latinban talán jobb a hímnemű szó (bár a három azonos magánhangzó kelt némi kopogást), de magyar jövevényszónak a gugulát jobban el tudom képzelni. És itt is tekintettel kell lenni az igére: guláz(ik), gugulázd meg... - szinte természetes, míg a 'guguluszozd meg' eléggé nehézkes.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.04.02. 00:31:57

@BDK piréz: rendben, meg vagyok győzve. Létezhet mindkét alakban is, miért ne? Így még szebb a dolog, ha változatok is vannak, ez már tényleg élőnyelvi jelenség.
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása