balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Bada Dada ismer engem

2007. január 16. - BDK
Bada Dada ismer engem. Vagyis hát ő annyira mégsem, hiszen ez a különös öntörvényű punk-undergrund-avantgárd-dadaista művész tavaly nyáron önkezével véget vetett életének. Barátai, tisztelői, művészetének ismerői most virtuális közösségbe gyűlnek. Ez szép. Örömmel léptem be a  holt költő társaságába.


mindig a kívülállója voltam valaminek (Bada Dada)
Bármihez nyúlt, abszurddá változott. (Bozsik Péter)


Mostanában különböző rendű és rangú őrültek és skalpvadászok jelölnek be az iwiwen, már unom a sok rákérdezést: honnan ismerjük egymást. Vagy nem válaszolnak, vagy kiderül, hogy sehonnan. Illetve az is gyakori, hogy ők valóban ismernek engem, pl. abba az iskolába jártak, ahol egyszer a 80-as években íróvendégként szerepeltem 200 diák előtt az iskolai színpadon. Őket persze visszaigazolom, de hogy a Ford Mondeo vagy Bükkábrány személyesen ismerne engem, az mégiscsak túlzás.

Ma viszont őszintén megörültem egy jelölésnek. Bada Dada ismer engem. Vagyis hát ő annyira mégsem, hiszen ez a különös öntörvényű punk-undergrund-avantgard-dadaista művész (polgári nevén Bada Tibor, 1963-2006) tavaly nyáron önkezével véget vetett életének (ahogy ő mondta: "Bada öli a Dadát, a Dada öli a Badát"), ám a barátai, tisztelői, művészetének ismerői most virtuális közösségbe gyűlnek a társkereső oldalán. Ez szép. Örömmel léptem be a holt költő társaságába. Merthogy költő is volt, nemcsak festő. És nemcsak költő, hanem zenész. Vagy első sorban? És persze akcióművész, performer. Leginkább mégis Bada Dada volt, összes különcségével, radikális naivitásával, "lírai analfabetizmusával". Jó festő válhatott volna belőle, de ő Bada Dada akart lenni, írta róla Bozsik Péter.

Állítólag a Hold-festményeivel dekorált fala volt a főműve. A neten nem sokat találni munkáiból, párat a jobb reprók közül azért begyűjtöttem, elolvastam néhány róla szóló írást, vele készült beszélgetést. Hadd ismerjem jobban Bada Dadát. Ha már ő ismer engem.
 

A Holdrajz műterme falán

 

 


Egy saját előadásában ismertté vált verse:

Bada Dada

Szegény Szabó Rozáliát agyonbaszta a villám

Szabó Rozáliát agyonbaszta a villám.
Ez a szomorú történet Szabó Rozáliáról szól,
akit hazafelé menet agyonbaszott a villám.

- Szabó Rozika vagyok és megyek a réten hazafelé.
Voltam Novi Sad-on a halpiacon.
Sietek haza, mert korán otthon akarok lenni,
és ahogy így megyek a réten,
egyszercsak fejenbasz egy nagy villám, én pedig meghalok.

Szabó Rozália! Korán ragadott el a halál.
Pedig még számos hasznos dolgot bírtál volna csinálni.
A jövő fonalai kifürkészhetetlenek.
Jézus Mária! Jézus Mária!

Végül egyik legismertebb műve, saját előadásában, harmonikával:


Frissítés. Kicsi a világ. Most csetteltem Csöngével és írtam neki, hogy nézze meg a blogomat, szerintem tetszeni fog neki ez a poszt. Fél perc múlva lelkendezve válaszolt, hogy az egyik csoporttársának nagy kedvence Bada Dada, és az Apa kocsit hajt című örökbecsűt már vagy háromszor előadta a budapesti kollégiumi szobájukban. Hát nem érdekes?

Csönge küldött pár linket Bada-videóklipekhez; egyesek nem igazán szívderítőek, már a látható leépülés korszakában mutatják a művészt. Számolgatok: 43 évesen halt meg, de egyes felvételeken alig néz ki többnek hatvannál. A Charlie Parker életéről szóló film jut eszembe. Amikor kijött hozzá a halottkém, telefonon bediktálta az adatokat: 55 és 60 év közötti színesbőrű férfi. Mire valaki megszólal: 27 éves volt....

No, akkor néhány a kínálatból:

  • Bada Dada otthona (videoetűd)
  • Rákóczi induló (rövid versét mondja)
  • Apa kocsit hajt (videoklipp; lassan jön és kicsit csendes)
  • Horrorterror - csak jó idegzetűeknek :)

Frissítés március 10-én. Úgy tűnik, Bada Dada rajongói is megosztottak. A freeblogos Bada-oldalt működtetők eddig talán nem is tudtak az iwiwes társaságról. Lám csak!

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr4128719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nola · http://gepsonka.uw.hu/roficsalad.jpg 2007.01.16. 14:42:30

Itt meg a Röfi család bosszúja látható (nem túl jó minőségben).

BéDéKá · http://ungparty.net/linkfelho/ 2007.01.16. 14:46:33

Kiderült, hogy Csönge egyik csoptársának nagy kedvence, ajánlott tőle videókat, úgyhogy lesz egy kis frissítés hamarost.

évi 2007.01.16. 23:19:23

Én még csak a nevét hallottam, köszi a verset, a képeket és a sok linket!:)

öreglány 2007.01.17. 10:19:44

badadada.freeblog.hu/, és www.drmarias.hu/hang.htm

szomorú voltam, amikor elment.

zoepit 2007.01.17. 16:26:41

Tulajdonképpen MIÉRT tette?

Péter 2007.01.17. 20:27:31

mert qrvára unta már egyedül

Jim 2007.01.22. 11:12:18

Micsoda szimbolizmus, hogy valaki "lathatosagi-mellenyben" grasszal otthonaban :)

zoepit 2007.02.10. 09:09:03

Úristen....drága férjem akitől külön éltem,festőművész,pont ma 1 hete szintén felakasztotta magát lakása padlásán...azóta ki vagyok kattanva,egyszerűen...VÉGE MINDENNEK,na!!!!Akit érdekel nézzen be blogomba.Utóbbi posztjaim csak róla szólnak...most jólesne pár hozzászólás...nem tudom birni fogom e vagy utánamegyek mert mostmár nincs miért élnem...szenvedés minden perc nélküle.Akkor is ha nem éltünk együtt...már...még...mert vissza akartam de ő nem birt várni...én meg türelmetlen voltam és bunkó ő meg kétségbeesett...azt hitte sosem megyek vissza...mi lesz most!?
zoebarkaja.blogter.hu

BéDéKá posztumusz · http://ungparty.net/linkfelho/ 2007.02.10. 09:19:59

drága zoé, olvastam a hírt is, meg pár posztodat, és azt is, amit az iwiwen írtál a temetésről. akkor úgy tűnt, hogy jól tudod kezelni ezt a tragédiát. ne akadj ki, légy erős. gondolj arra, hogy most már ő is általad létezik.

BADA DADA 2007.02.13. 07:41:32

KÖSZÖNÖM, HOGY GONDOLTOK RÁ/M...
KÜLDÖK NEKTEK EGY ISMERETLENT,
HOGY JÓ LEGYEN MA AZ ÉLÉS...

ALAPJÁBAN VÉVE ELFOGLALT VAGYOK

ALAPJÁBAN VÉVE ELFOGLALT VAGYOK.
ALAPJÁBAN VÉVE AKÁRKI VAGYOK.
ALAPJÁBAN VÉVE NE KERESD MAGAD.
ALAPJÁBAN VÉVE…
MINDENBEN MEGTALÁLOD MAGAD.

TÖBBEK KÖZÖTT
ÉLETÉLMÉNY A VÉLEMÉNY.
ÜTKÖZÖK A TÖBBEK KÖZÖTT.
VÉLEMÉNY AZ ÉLETÉLMÉNY.

zoepit 2007.02.15. 16:33:49

Már oké...vagyis,nem az de túlélem.Valahogy.Örökké feketében...

zoepit 2007.02.15. 22:58:09

Bada ...hogy tette...?

Leviie · http://www.naturalbornwinners.com/leviie.php 2007.02.21. 18:43:08

Hello!

2001 elején Csiszár Jenő késő éjszakai műsorában (csiszar.hu) meghívott vendég volt Boda Tibor (Bada Dada). A filmet feldigiztem sz.gépre még anno 2001ben. /Azért írom le ezt így ennyire részletesen, mert a minösége nem túl jó 320x240. A hangsúly inkább a hangon van mert itt-ott eléggé zúg :( / De ettől függetlenül a beszéd jól kivehető rajta... A riport során Bada Dada bemutatja a festményeit, előadja Takaritónő c. darabját és Tavasz köszöntö versikéjét.
Ha érdekel a film akkor írj egy mail-t a leviieboy@freemail.hu-ra.
Szívesen elküldöm, mérete 30-40 MB körül van.

BéDéKá posztumusz 2007.02.21. 20:20:04

Talán jobb lenne, ha feltennéd a netre és adnál egy linket hozzá, akkor mindnyájan megnézhetnénk.

BADA DADA 2007.02.24. 11:20:59

ZOEPIT-NEK > HOGYAN...? MIÉRT...?

ELŐZŐ NAP A KATAPULTBAN MEGBESZÉLTE ÉLETMŰ-ALBUMA ÉS FILMJE (>ÚJJÁSZÜLETÉS A BADA DADA TÁBOR

BADA DADA 2007.02.24. 11:24:46

LEÍRTUK ÖNGYILKOSSÁGÁNAK KÖRÜLMÉNYEIT ÉS OKÁT, DE CSAK A FENTI TORZÓ MENT ÁT... DADA VÁLASZ, HJA. ENNYIT AKART KÖZÖLNI VELED/VELETEK. MI, MEG, MOST, MÁR HALLGATNI FOGUNK...

évi 2007.02.25. 11:43:41

Éppen a KOssuth rádióban szó van BADA DADÁRÓL!
Ha nem halljátok, vissza lehet keresni az archívumbó...Gondolatjel!

BDK · http://ungparty.net/ 2007.03.12. 11:03:48

Úgy tűnik, Bada Dada rajongói is megosztottak. Akik a freeblogon működtetik oldalát, úgy tűnik, csak a blogomból értesültek arról, hogy az iwiwen is működik egy csoport:
badadada.freeblog.hu/archives/2007/03/10/iwiw/

eLeCkiNg 2007.05.17. 20:40:37

Nagyon fog hiányozni ennek a világnak Bada Dada. Sokan azt sem tudnák, hogy Délvidék létezik, ha nem lett volna Bada... Önmaga mert lenni 100%-ig, melyikünk meri utánacsinálni?

Triceps 2007.07.27. 18:25:35

BADA DADA MEMOREX > FÓRUM > TOPIK
www.iwiw.hu/pages/forum/topic.jsp?topicID=3428788

MAI MENÜETT:
BADA DADA > HOLLYDAY IN HOT-HOT-HOT
EURÓPA KIADÓ > TURISTA
RAOUL HAUSMANN > FAFEJ
THE SOZAT PLAGIARIST > AZ NEM LEHET H ANNYI(T) SZÍV
UZENOFAL DISTROJER > H!?
SZABÓKA 17 LÁSZLÓKA > C. F. VAN WEIZSÄCKERNEK
SOKAK (7402) > MIÉRT NEM/SZERETEM B’DADÁT!

DIESEL DISCO > LES TAMBOURS DU BRONX > BIG HANDS
www.youtube.com/watch?v=bjd-Z7FoVoY
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása