balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Kérdezz - felelek!

2007. szeptember 26. - BDK
Az október 3-án esedékes, hévízi és keszhelyi diákok körében zajló találkozómmal kapcsolatban tanárnőjük részéről felmerült, hogy nem a gimnazisták számára teljesen ismeretlen új könyvemről kellene beszélnem, hanem - mint emailjében írta - egészen másról, például az alkotás folyamatáról. Én meg nem akarok semmi jónak az elrontója lenni: arról fogok beszélni, ami a hallgatóságot érdekli. S hogy mi érdekli őket, derüljön ki mielőbb! Ide alulra, hozzászólás formájában várom a kérdéseket. Kérem, a kérdezők jelezzék, ott az esten várnak-e részletes választ, vagy azt szeretnék, ha előzetesen is felelnék valamit, hogy aztán a helyszínen tovább vihessük a szálat. (Figyelmeztetés: aki azt kérdezi, hogy mikor írtam első versemet, azt lelövöm. Ennél sokkal jobb kérdéseket várok!! És persze kérdezhet az is, aki nem lesz ott, csak kérem, ezt jelezze, hogy itt válaszoljak.) Tehát: csak rajta, tessék kérdezni bármit, ami egy nyilvános író-olvasó találkozó keretébe beleférhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr34177952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valaki · http://zigvgiz.hu 2007.09.27. 16:17:15

ezt a hülyeséget!!!! Legalább lenne netes szótár!!!!!!!!!!!!!

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.27. 16:34:03

hogy mit tetszik parancsolni?

FF fürkész 2007.09.27. 18:01:54

Háló. Világháló. Önként belefulltam. Háló-halál. Mégiscsak könnyebben kivitelezhető az e-világon, mint evilágon. A halott művészek könnyedségével hátradőlök, meggyújtom pipám és várom a Best of versek ill. Greatest versek c. köteteim posztumusz kiadását. Vajon ér-e annyit az elektronikus halál, mint József Attila sínfutása? (Már elnézést kérek.) Jobban elismerik munkásságom ezután? Komolyan veszik a halálom? Ha egyáltalán akarom ezt. És mennyi mostanság egy virtuális temetésnek ill. tornak az árfolyama?
Tisztelettel: FF fürkész (a Piréz-szigetek melletti Fürkésziából)
(A válasz nekem teljesen megfelel a találkozón.)

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.27. 18:50:38

Kedves Fürkész, kösz a kérdést. Szívesen válaszolok hosszabban is a találkozón, bér az lenne az igazi, ha ott egy valódi öngyilkosságot hajtanék végre, nem virtuálisat, mint amire utalsz:
bdk.blog.hu/2007/01/17/bedeka_posztumusz
(azért tűztem be a linket, hogy mások is értsék).
Itt most legyen elég annyi, hogy hátradőlésről szó sincs, intenzíven írom és publikálom posztumusz műveimet. Illetve hát... én voltaképpen mindig hátra vagyok dőlve.
JA sínfutása? Nem is tudtam, hogy szerepel a Kontrollban.

estike 2007.09.27. 21:10:39

Ez a Kontroll-utalás elegáns riposzt volt Fürkész nyegleségére. Szerintem jó lesz a szerdai szeánsz.

Dupladiviz · http://www.balulap.hu 2007.09.27. 23:58:53

Had tippeljek: A Google a 11 helyen jegyzi a posztot; lehet, hogy Valaki arra keresett rá, hogy "Kérdezz - felelek", és egy tetszetős, szép, mindenttudó, okos portál helyett ez a lap jött ki, és akkor még egy szótár is jobb lett volna... Na mindegy.

Na jó, ha már beleszóltam, kérdezek:
- Ki a legfőbb kritikusa? Ki az, akinek a legtöbb tanácsát megfogadja?
- Babits egész életében kételkedett magában. Ön mindig magabiztos? Mikor és mi miatt ingott meg utoljára az önmagába, művészetébe vetett hite?
- Ha választhatna, hogy azon emberek közül, akiket nem volt alkalma megismerni, kivel töltene el együtt egy napot?
- Kit törölne ki a magyar irodalom nagyjai közül? (Miért Petőfi?... :-) )

Így hirtelen ennyi telik tőlem. (Persze eszembe jut még két kérdés, amit egy kissebb csoporttal már rég kutatunk: 1. "Hány nyóc kalács?" 2. "Tud-e a csiga tolatni?" De ez szerintem még Önnek is fogós kérdés...)

Minden igyekezetm ellenére sem tudnék ott lenni a fenti találkozón, de addig ráérnek a válaszok is. Ne vegyük el tőlük az újdonság erejét! :-D

u.i.:
Mikor írta az első versét?

u.u.i.:
Kezdjek futni, vagy elég, ha elbújok?

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.28. 08:45:40

estike - kérdezhettél is volna, hogy még jobb legyen!

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.28. 09:03:36

Dupladiviz:
- Legfőbb kritikusom a feleségem, Berniczky Éva, szintén zenész. Az ő tanácsait fogadom meg a leggyakrabban.
- A kétely része az életemnek. Az igaz, hogy nem feltétlenül magamban szoktam főleg kételkedni, hanem "a világban", minthogy azonban a világnak magam is része lennék, így szükségszerűen magamban is. A magabiztosságom pedig inkább látszat lehet, én nem tartom magam magabiztosnak. Nem vagyok sem meggyőződéses, sem "hites" ember, így folymatosan "ingom" önmagamban. A művészet pedig (számomra) nem hit kérdése, így soha nem is hittem a sajátomban.
- A nagyapámmal, aki néhány hónappal a születésem előtt halt meg.
- Én ugyan senkit ki nem törölnék. Petőfi egyik legfontosabb eleme a magyar mitológiának, így őt a legkevésbé. Egyébként sem volt annyira rossz költő, mint amennyire néha viszolygom tőle :) Az más kérdés, hogy talán egészségesebb lenne a magyar versolvasói közízlés, ha az érintettek 90 százaléka nem őt tartaná "A" költőnek.
----
Ami a fogas kérdéseket illeti. A nyóc kalács szerintem annyi, amennyinek a tolató csiga látja. Merthogy természetesen tud tolatni, ez jól látszik minden visszafelé forgatott csigafilmen.

cilamila 2007.09.28. 18:31:35

A riposzt valóban elegáns volt,de én nemcsak Fürkész kommentjében, hanem a virtuális öngyilkosságban is érzek valamiféle nyegleséget.
Polgárpukkasztás? Annak nem túl eredeti és számomra nem is értelmezhető.Tavaly egy fazon megrendezte a saját temetését.Azt is furcsálltam,de az egy búcsú performance-féleség volt.Kedves BDK! Ez nem valami izléstelen utalás.Nem hitelesíti az ötletet a saját halál.
A képekről Dali jutott az eszembe.
Reklám? Szükség van rá?
Játék? Annak jó lenne-ha a játékost szórakoztatja.Szórakoztatja?
Ez is egy alkotás-amibe a szerző már nem szól bele? Aztán jöjjön az olvasó?
Az igazi választ azért szerdán várom,mert tudom ,hogy a többieket is érdekli.
A novella jó!

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.28. 18:42:01

kedves Cilamila, az a "fazon" Halász Péter volt, igen jelentős művész, és a temetését életműve részének tekintette.
az én virtuális öngyilkosságom egy sokkal szerényebb gesztus, de nagyon pontos oka volt, egyenes következménye bizonyos - részben magánéleti, illetbe abból eredő - de nagyon is irodalmi vált vonatkozásoknak. Bízom abban, hogy szerdán jobban meg tudom világítani.
ugyanakkor elfogadom, hogy kívülről nézve, a pontos háttér ismerete nélkül a virtuális öngyilkosság nemcsak avantgárd gesztusnak, nemcsak internetes akciónak, hanem emberi nyegleségnek is felfogható. ennyit vállalnom kellett, azt hiszem.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.28. 18:44:48

'irodalmivá' - elgépeltem

cilamila 2007.09.28. 19:15:13

Igen,Halász Péter,nem akartam őt bántani,csak képtelen vagyok neveket megjegyezni.
Hányat is kell még aludnunk? Kezdem várni a szerdát.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.28. 19:21:14

remélem, nem kell csalódnunk egymásban :)

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.28. 19:29:10

addig is nézzétek meg holnap ezt:
bdk.blog.hu/2007/09/28/benne_leszek_a_duna_tv_ben

a virtuális öngyilkossághoz pedig addig is adok két adalékot.
ifjú kollégám egyfajta kísérletet tesz értelmezésére itt:

www.spanyolnatha.hu/index.php?menu=1&rovat_id=945&id=1007

a másikban pedig olvashatni amaz "irodalmi" előzményeimről:

manzard.blog.hu/2006/09/30/bodor_bela_gvatitacios_csapda

estike 2007.09.28. 21:49:20

Kedves BDK , igen jók a blogzenéi! Kíváncsi volnék arra , hogy miket szeret még hallgatni , különös tekintettel a jazzen belüli vagy körüli területekre (ha lehet , nevekkel , és itt , a blogban).
A virtuális öngyilokhoz: szerintem ilyet már majdnem mindenki követett el , ha nem is a weben , de fejben. Ennek online változata véleményem szerint nem nyegleség , hanem vagány játék a kaszással , aki minden fricskát és szamárfület megérdemel, amíg végül úgyis azt műveli velünk , amit szegény Szabó Rozáliával a villám. ( Látogatóknak:
bdk.blog.hu/2007/01/16/bada_dada_ismer_engem
Lásd még: Esti Kornél éneke. Vagy téves a párhuzam?

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.29. 10:14:19

kedves estike, a zenéről, kedvenceimről - sok nevet is említve - ebben az interjúban vallok hosszabban:
hhrf.org/ungbereg/bdk/inter/2006_09_mv_interju.htm
(a végén, több bekezdésen keresztül).

a Kosztolányi-párhuzamot, bevallom, nem értem. ha arra gondoltál, hogy nekem az Bada Dada, mint Kosztolányinak Esti Kornél, akkor erős tévedésben vagy. keress rá Bada Tiborra a Googleban. többek közt ezt is megtalálod:
www.artportal.hu/lexikon/muveszek/bada_tibor

Csipkefehérke avagy Hórózsika 2007.09.29. 18:33:57

kedves BDK! Épp most lett vége a Duna tv-és interjújának. Ebben a műsorban azt mondta, hogy ahhoz hogy valaki verset írhasson, meg kell halnia egy kicsit, de ez előtt ünneplőbe kell öltöztetni e lelkét. Nagyon szép megfogalmazás volt, tetszett. Én is próbálkozom amatőr versírással, persze meglehetősen alacsony és primitív szinten, de unaloműzőnek megteszi. Nagy szenvedés és düh néha, máskor meg csak úgy áramlanak a gondolatok, az érzések, érzelmek, hogy le se tudnám írni őket, de ilyenkor általában nincs nálam eszköz és mire oda jutnék elszáll ez az érzés, csak a tejfehér langy köd marad utána.
e rövid bevezetés után, csak annyit szeretnék kérdezni, ami lehet hogy egyszerűnek tűnik, de lehet, hogy nem is oly könnyű megmagyarázni...szerintem utóbbi, lehet, hogy tévedek
mit egyszerűbb megírni, egy regényt, vagy bármely más epikus műfaj, vagy a lírában alkotni. jobban mondva mi a nehezebb. és miért?
számomra ez egy érdekes kérdés.
Virtuális öngyilok?- kár, hogy nem nekem jutott eszembe! mindenkinek mást jelent(het), már nagyon kíváncsi vagyok mit jelent annak, aki kitalálta.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.09.29. 20:15:54

kedves Csipkepipőke és Hamupiroska, erre a kérdésre csak a saját tapasztalatom alapján válaszolhatok, mert eredendően alkati kérdésnek gondolom: van, aki erős a lírában és el sem tudja képzelni, hogy prózát írjon, és ellenkezőleg, prózaíróktól lehet végtelenül idegen a líra. akik mindkettől művelik, azok meg talán velem együtt azt mondják, hogy mindkettőnek megvan a maga nehézsége és a maga könnyebbsége, egyikkel ezért, másikkal azért él az ember. a próza engem a tágasságával, szabadságaval rémít és vonz, igazi mélyvíz, jó esetben látni a partot, de nem látni az örvényeket és alattomos víz alatti áramlatokat, csak akkor veszi észre magát az ember, amikor már bajba kerül. úrrá lenni ezen a közegen: igazi kihívás.
a vers (számomra) kezesebb jószág. mostanában azért írok elég keveset, mert oda jutottam, hogy különösebb megerőltetés nélkül bármikor meg tudok írni egy közepes verset, akár olyat, amelyik elmegy folyóiratban, lapban. de "gyártani" mi értelme lenne. ezeket inkább nem írom meg, várom azokat a késztetéseket, amikor átlagon felüli szellemi teljesítményre leszek képes. ilyen alkalom viszont egyre ritkábban adódik. ezzel szemben a prózát annyival nehezebbnek érzem, hogy már a közepes teljesítmányt is szép eredménynek tartom, és engedem az így foganó novellákat megszületni.
a regény megint más. én azt hiszem, a legtöbb koncentrációt igénylő írói munka, a legnehezebb máfaj. de azonnal el is bizonytalanodom, mert egyik regényemen ugyan 13 éven át dolgoztam, ám a másikat néhány téli hónap alatt könnyű kézzel megírtam, magamat is szórakoztatva.
mindezt bonyolítja az a körülmény, hogy a prózát leginkább "csinálja" az ember, a verset viszont "szenvedi". na most akkor mi könnyebb, egy nagy munka vagy egy közepes szenvedés?

zongorilla 2007.09.29. 21:52:56

Kedves BDK!
Kedveli a komolyzenét? Melyik korszakot szereti? Tanult valamilyen hangszeren játszani? Zeneelméletet, szolfézst, zeneirodalmat, vagy a zenével kapcsolatban valamit?
A fizika és az irodalom, vagy bármely művészet, számomra furcsa, hogy kerül "kapcsolatba". A fizika hogyan "jött a képbe"?
És még egy kérdést szeretnék feltenni. Az alkotásai hogy jönnek létre? "Csak" leül, és írja, vagy megtervezi, vagy hogyan kell ezt a folyamatot elképzelni?

estike 2007.09.29. 22:38:44

Kedves BDK, tényleg félreérthetően fogalmaztam, bocs. Bennem a virtuális öngyilkosságod , a Bada Dada-vers és az Esti Kornél éneke ( a novellákra nem gondoltam) azért kapcsolódik össze , mert számomra mind a három a „komázz halál-veszéllyel” ( szamárfül a kaszásnak) mottójú játék. Megint elolvastam a KD-verset (előtte a belinkelt, Szántó Ádámnak adott interjúdat is) , és változatlanul az a benyomásom, hogy közötök van egymáshoz a versbeli figurával. Hogy ez tévedés vagy nem , csak te tudod megmondani.
A zenei vonatkozású kérdésemre tényleg alapos és inspiratív választ kaptam az interjúból, köszönöm.
Ui.: A délután látott portréfilm is megerősített a rögeszmémben: eredendő borúlátás + a fölötte lebegő mosoly szükségessége + halálosan komoly játék – nekem a vers is erről (is) szól.

Handi Péter · http://vilagitotorony.com 2007.09.30. 13:07:08

Kedves BDK, íme egy ellopható ötlet (noha ötletekben nem szegény!): Többen említik itt virtuális öngyilkosságod. Nem gondoltál-e arra,hogy a Léthe-n túlról bloggoljál, afféle virtuális másvilág-naplót, tudósításokat az ottani állapotokról, stb.
Ha kreatív lehetőséget látnál ebben, akkor ellenszolgáltatásul arra kérnélek, hogy tedd fel a blogra (az igazira) valamiképpen a Rólad szóló Duna TV-portréfilmet, melyet itt a dáli féltekén (Ausztrália) csak az éjszaka közepén foghattam volna, akkor pedig általában alszom.

(-awi-) 2007.09.30. 13:32:16

Én is az internetten néztem. A www.DunaTv.hu -n még most fent van. Itt egy link:

www.dunatv.hu/felsomenu/nettv?video=569874

Handi Péter · http://vilagitotorony.com 2007.09.30. 15:11:47

Kösz, -awi -. Már nézem.

Espana 2007.09.30. 15:23:17

Kedves BDK, olvastam az oldalán, hogy több műfajban is alkotott. Melyik műfaj vagy műfajok lennének azok amelyekben a jövőben is szívesen, termékenyen alkotna és van-e olyan esetleg amelyiket egy időre hanyagolná?

Ladybirdy 2007.10.01. 21:43:09

Kedves BDK!
milyen okból írt először verset? csak úgy leült hogy akkor most verset fogok írni,vagy esetleg valami változást akart kiadni magából? (jót vagy rosszat)

nagya 2007.10.01. 23:03:09

Kik a kedvenc karpataljai, nem magyar/magyar nyelven alkoto muveszeid?

Van karpataljan akarmilyen formaban szervezett, jo ertelemben vett civil kurazsi?

bdk · http://bdk.blog.hu 2007.10.02. 16:47:03

Köszönöm a kérdéseket. Itt vagyok éppen Pécsett, sajnos nincs alkalmam most itt válaszolni a kérdések, de igérem, hogy hamarosan bepótolom. (Hévízi szállásunkon sajnos nincs net.)

Martin diák 2007.10.02. 20:08:20

Tisztelt BDK Úr!

Izgatottan várom a holnapi napot, főleg azért,mert ma magyar órán előzetesen ismerkedtünk műveivel és záporoztak a kérdések. A kérdések általában arra épülnek, hogy alkotásainak nagy részét átjárja a pesszimista, szomorkás hangnem. Természetesen ez csak az egyik téma. Sok sok érdekes kérdést vetünk majd fel.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.03. 14:21:25

Itt vagyok Keszthelyen, szervusztok!
Perceken belül kezdődik a találkozó.

estike 2007.10.03. 20:53:09

Kedves BDK, igazi élmény volt veled találkozni. A blogod pedig gyarapodott (legalább) egy törzsolvasóval. A Szembesüléssel való szembesülésre pedig készülök.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.08. 09:36:39

Kedves Mindenki!
Nagyon örültem, hogy közöttetek lehettem Keszthelyen, én nagyon jól éreztem magam előadásom közben, ha ti is, akkor az baró zsír :)

Ha valakiben még maradt volna kérdés, elkötetlen szál, amíg a türelmem tart, itt még folytathatjuk.

Amúgy meg elkezdtem írni utazásaink és szerepléseink beszámolóit, az első rész már fenn van, ma jön a második.

Csillagbogár 2007.10.08. 17:07:01

Kedves BDK!

Én ott voltam azon a bizonyos keszthelyi úgymondd író-olvasó találkozón, és azóta megfogalamzódott bennem egy kérdés. Nem érzed-e, hogy amiket írsz a túlzott megszerkesztettség miatt hiteltelenné válnak? Nem érzed úgy, hogy amiket leírsz azoknak nincs új mondani valója, hiszen azokat már előtted sok százan leírták?? Vagy, hogy szonettkoszorút írsz, de a mester szonettet nem te írod??Nem értem, hogy miért mondod el, hogy nem tudsz néhány dolgot leírni az életedből, de elmondod, de nem írod le. Ez nekem hiteletelennek tűnik és amolyan írói "homálynak"...Váaszodat megköszönném

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.08. 18:27:13

Kedves Csillagbogár!

Megszerkesztettség, hitelesség....

Tudod, én pár művemben átlendültem azon, amit a valóság ábrázolásának nevezhetünk, nálam ehelyett talán már megjelent az ábrázolás valósága. A szerkezet nálam nem formai, hanem tartalmi elem, része a lényegnek. Nálam a (túl)szerkesztettség a mű releváns, elválaszthatatlan része, mondhatni a legfőbb kifejezőeszköz. A Szembesülés egy önmagával kommunikáló szöveg, éppen egybeépítettsége teszi azzá, ami. Így hát számomra a konstrukció a hitelesség legfőbb hordozója, éppen ettől képződik meg az ábrázolás művészi valóságossága.

Másfelől viszont az olvasónak - neked is - szíve joga lebontani, ha tetszik, leleplezni ezt az építményt, és kideríteni, van-e mögötte valami, avagy egy nagy blöff az egész. Ezt a lehetőséget kezdettől magában hordja a regény, sőt, többször meg is írja ezt magáról azokban a negatív kritikákban, amelyek szintén a könyv részét képezik.

Alighanem Markovits Teodóra nevű kritikusomnak van igaza, aki szerint a "A regény páratlan írói bravúr - és grandiózus művészi kudarc." Viszont szövegem pontosan tud erről, gondosan dédelgeti saját kudarc-voltát, és önnön lehetetlenségét is önmagába építi. Szerintem ezzel együtt mégiscsak teljes és hiteles írásmű jön létre, amely pontosan annak mutatja magát, ami.

De én készséggel elfogadok bármilyen másfajta véleményt, azt pedig, hogy így együtt ez a könyv inkább rossz, mint jó, azt magam is vallom, azonban - szeretném, ha megértenéd - a könyvnek ez a rosszasága tudatosan megalkotott, minőségi és többszörösen áttételes rosszaság. A Szembesülés nem azért ilyen, mert ilyen lett, hanem mert ilyennek akartam.

Mondanivaló? Na az nekem tényleg nincsen egy deka sem. Ha az írónak van mondanivalója, akkor írja le a mondanivalót és ne vesződjön regényekkel, versekkel, drámákkal. Vagyis a regényt vagy bármi mást én nem tekintem üzenetnek, nincs vele célom. A művészetnek nem célja van, hanem oka, írta bölcsen Kassák.

Előttem sok százan leírták? Na, erre viszont példát kellene hoznod, mert ha valamire, arra kényes vagyok, hogy a munkáim újszerűek legyenek. Talán néhány gyenge verseimtől eltekintve nem igazán lehet egyik munkámra sem ráfogni, hogy bárminek is az utánérzése lenne. Persze a spanyolviaszt nem lehet minden mondatban feltalálni, az emberiség nagy problémái és az emberi viszonylatok és alapérzések párezer éve nagyjából változatlanok - de megközelítésben, stílusban, beszédmódban, szóhasználatban, szerkezetben (!), látásmódban azért mindenkor igyekeztem innovatív lenni. Sok gyengém van, de hogy a munkáimat előző írok könyvespolcának pora lepné, azt nem hiszem.

Szonett. Azt hittem, érthetővé vált: ez egy projekt. Főhajtás a Mester előtt, gesztus, amiben mesterszonettnek tekintem azt, amit ő nem annak szánt. Elvégzem az általa nagyvonalúan kihagyott aprómunkát. De ha elolvasod ezeket a Pilinszky-szonettjeimet, azért látnod kell, hogy miközben igazodom a Mester motívumvilágához és világképéhez, egyben vitatkozom is vele, beleviszem magamat is. Ezek a szonettek emlékeztetnek Pilinszkyre, de ízig-vérig BDK versek… Itt találod őket, keresd a linkeket a jobb hasáb alján: BDK új versei -
manzard.blog.hu/

Amit leírok és amit elmondok az életemről. Az írás és az elmondás műfajilag ez esetben (is) két nagyon különböző dolog. Másképpen mondok és másképpen írok, más egy előadás, és nagyon más egy regény. Ezek nem összekeverhető dolgok. Ezen kívül pedig éppen a Szembesüléssel hoztam magam olyan helyzetbe, hogy arról is beszélni tudjak, amiről korábban nem tudtam. Ezek viszont bonyolultabb összefüggések annál, semhogy itt meg tudjam magyarázni. Épp azért kellett egy egész könyvet írnom, amiért itt nem tudom neked pár mondatban összefoglalni. Olvasd el a Szembesülést, talán választ kapsz erre is. Vagy nem... Még az is meglehet, hogy az én válaszom nem jó neked, mert a sajátodat kell megtalálnod.

Köszönöm kérdéseidet!

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.08. 20:19:05

Beszámolóm a keszthelyi találkozókról, fotókkal:
bdk.blog.hu/2007/10/08/egy_het_4

Csillagbogár 2007.10.09. 17:27:29

Kedves BDK!
Nagyon köszönöm a kimerítő válaszaidat! Úgy gondolom, hogy ezekkel a kérdésekkel valami írói inspirációt adhattam neked. Kicsit úgy tűnik számomra, mintha ars poeticádat fogalmaztad volna meg. Noha neked arra nincs szükséged!:) Cáfolj meg ha nem így van, az inspirációval és az ars poeticával kapcsolatban. Igazad van, a saját válaszomat kell megtalálnom és azt hiszem jó úton haladok felé... Mégegyszer köszönöm a választ.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.09. 17:58:57

Kedves Csillagbogár, nagyon szívesen, én köszönöm a kérdéseket, valóban belelendültem a válaszba.
Nos, az alkotói inspiráció és az ars poetica elég messze esik egymástól. Az egyik késztetés, indíttatás, ami külső hatásra vagy belső kényszerre alakul ki. Ennek létezésését botorság lenne tagadni magamra nézve. Mondtam: a művészetnek oka van. Az ars poetica viszont már a valamiben való nagy hitet, az nagy elktökéltséget, a célkitűzést, az elkötelezettséget, a küldetést feltételezi - és ezek nekem nincsenek.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.09. 20:37:05

Két résztvevő - Pálfy Réka és Köbli Ádám - reagálása az estre:
bdk.blog.hu/2007/10/09/ballad_a_semmirol

Nagyerdessy 2007.10.10. 08:15:01

Tőlem leggyakrabban a következőt kérdezték;
-hogyan kezdett írni
-miért kezdett írni
-hogyan választja ki a formát
-hogyan a témát
-miért így ír
-kinek szólnak az írásai
-szokott-e szerelmes verset írni
-mit olvas szivesen
-mit hallgat legtöbbször
-mikor jön az ihlet
-hogyan olvassuk a műveit
Először szégyeltem a válaszadásakor magam, mert nem igazán tudtam róla beszélni...És éreztem, nem mindig érdekelte a kérdést feltevőt válaszom. Valahogy mindig egy lépéssel hátrább éreztem magam. Ma már tudom kezelni ezeket a "problémákat". De... amikor aranyat akarok csinálni, félek puskaport készítek... és kinek kell ez...

Lucie 2007.10.11. 13:06:08

Kedves BDK,
én arra lennék kiváncsi, hogy mi az (és ez most nem kapcsolódik szervesen a műveidhez) amitől soha semmiért nem válnál meg az életben? Mi az, amit nem cserélnél el másra? Család? Művek? Zene? Írás? Sok év munkája? Tud fontosabb lenni az egyik a másiknál? Köszönöm, ha válaszolsz!

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.11. 14:22:40

A családot akár ki is vehetjük ebből a viszonyításból, mert nem hasonlítható, mert nyilvánvalóan fontosabb az összes többinél, és bozonyosan ez az, amitől nem tudnék megválni.

Bár hiú ember vagyok, a műveimhez nem fűz beteges ragaszkodás. Összértéküket sem becsülöm túl sokra, így egykönnyen odaadnám, valóban, némi zenei tehetségért vagy egy tudományos sikerért.

Amit nehezebben adnék oda, az maga az irás, mint lehetőség, mint életforma, mint kifejezési eszköz. Írás közben az ember mindenható, csak rajta műlik, milyen szöveget alkot. Ezt a tudást, ezt az érzést nem szívesen adnám oda semmiért.

A zene nagyon-nagyon fontos. Nem lenne teljes az életem nélküle, és igencsak bánatos lennék, ha valami okból meg kellene válnom a zenehallgatás örömétől. De valószínűleg túlélném.

És hát, igen, nagyon fontos az internet, amely életem részesévé szervesült. És ha tetszik, ebben valamennyire benne van a család (a lányommal neten tartjuk a kapcsolatot), benne vannak a művek, sok év munkája (felrakott szövegek, interakciók stb.), de akár a zene is.

De azt is el kell mondanom, hogy bár ragaszkodó típus vagyok, elég könnyen le is tudok mondani fontosnak gondolt dolgokról. Maximalista és minimalista vagyok egyszerre, szoktam mondani: élek a maximummal, törekszem rá, de adott esetben beérem a minimummal is.

És még valami. Régebben a nagyon fontos dolgok közé tartoztak volna az emberi, baráti kapcsolatok. Ezek valaha meghatározó jelentőségűek voltak számomra, sok barátom volt, mindegyikhez ragaszkodtam. Aztán szép lassan leváltunk egymásról igen sokakkal, így most egyáltalán nem tobzódom az emberi kapcsolatokban, mint mondjuk 20-25 éve. Sok közelinek tartott barátommal évi 1-2-3 találkozás is kielégít.

Lucie 2007.10.12. 14:55:32

Kedves BDK,
azok, amit kérdeztem összefüggésben vannak azzal, amit te életcélnak nevezel vagy elkülönüknek egymástól?
Biztosan kérdezték már tőled, de azt is szeretném megtudni, hogy kik azok, akiket a kortárs írók közül nagyra tartasz, szívesen olvasol, esetel személyes kapcsolatban is állsz vele? Érzel felelősséget az iránt, hogy a fiatalok, akik téged olvasnak, nyomon követik az írásaidat,példaként is tekintenek rád?

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.12. 15:10:59

Életcélnak nevezek? Nem igazán nevezek semmit életcélnak. Még magát az élést sem.
Sokakat tartok nagyra, sokakkal vagyok személyes kapcsolatban. A felsorolás azzal járna, hogy valakit kihagyok. Álljon inkább csak Kosztolányi, József Attila, Pilinszky, Nemes Nagy Ágnes, Örkény, Déry neve - az élők megbocsátják, ha kihagyom őket.

Na ne! A hátam is borsódzik attól, hogy valakinek a példaképe legyek.

Dupladiviz · http://www.balulap.hu 2007.10.13. 00:46:15

Hm... Hová lett a BéDéKá piréz? Miért lett belőle BDK posztumusz?

(A keresőoptimalizációról hallottam, szintúgy a virtuális öngyilkosságról, csak... miért a csere?)

nagya 2007.10.13. 01:29:09

Es mi van a karpataljai kedvencekkel, Karoly?
Ugy erzem, diszkriminalva vagyok... Negative...

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.13. 09:11:58

Dupladiviz: A posztumusz volt hamarább (január), akkor ezt a nevet használtam. Aztán márciusban jöttek a pirézek és felvettem a nevüket. Most újra szóba került több helyen a virtuális öngyilkosságom (hamarosan lesz velem egy interjú a Literán, ott is kérdés volt), így most újra a posztumusz voltom és amperem került előtérbe.

nagya: az köztudott, hogy te vagy a kárpátaljai kedvencem :)

Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása