balla d. károly webnaplója nagy archívummal és nem túl szapora frissítésekkel | seo 2020: infra ClO2

>BDK FŐBLOG | | >Kicsoda Balla D. Károly? | | >Balla D. Károly ÉLETRAJZ | | >BDK KÖNYVEI | | >Egy piréz Kárpátalján | | >Balládium | | >Berniczky Éva | | TOVÁBBI FONTOS OLDALAIM > >
  

Balla D. Károly blogfő

  

Balla D. Károj: ÚJ BLOG elipszilon nélkül

  

Balla D. Károj első ly nélkül

  

BDK Balládium Blog

 

Balla D. Károly honlapjai

 

Mit kell tudni Kárpátaljáról?

 

Kik a pirézek, hol élnek? műhely

 

Kárpáty VIP PR cikkek

 

Első Google-helyre kerülés

 

weblap.org/google-helyezes-javitas/ X

 

Lapok színei a francia kártyában

 

PR-cikk beküldés: Seo tanácsadás

 

Linképítő Google-Seo

Google weblap optimalizálás, honlap seo

 

Optimalizált honlapok, SEO BP

 

Honlap seo optimalizálás


bdk blog archívum | BALLA D. KÁROLY WEBNAPLÓJA | + pr cikkek

Egy hét krónikája (1)

2007. október 07. - BDK
Vasárnap reggel indultunk és szombat éjszaka érkeztünk haza, így egy teljes hétig voltunk távol otthonunktól. Ezalatt főhadiszállásul a hévízi Hetes Ház szolgált (a fotón), ahol is a tavaly nyert Lilla-díjjal járó egyhetes üdülési lehetőséggel éltünk úgy, hogy közben irodalmi programokat is bonyolítottunk; nem is keveset. Alább ezekről és nyaralásunk más epizódjairól igyekszem röviden beszámolni.

Szept. 30. Vasárnap. Útban Hévíz felé Csöngével randevúztunk Bp-i kollégiuma előtt, aztán az egyik budaörsi bevásárló-központban együtt ebédeltünk (mármint főleg mi, Csönge csak csipegetett) és itt vásárolt Éva még a nyaraláshoz szükséges néhány dolgot.

Leányomtól elkértem a fényképezőgépét, azzal készültek az itt látható fotók. (Sajnos a vakuja nem működött, így a belső terekben készültek többségükben használhatatlanok.)

Hévízre érkezésünk és első szusszantásunk után kedves régi barátunk, Tar Feri látogatott meg minket. Beültünk a szálló éttermébe borozni - és majdnem pórul jártunk. Vöröset kértünk, és olyan lőrét kaptunk, hogy az első kortynál többet nem tudtunk leküldeni a gigánkon. Visszavitettük. A pincér sejthetett valamit az itóka miféleségéről, mert szó nélkül minőségi fehér bort hozott helyette. Beszélgetve el is ücsörögtünk vagy két óra hosszat a jófajta nedű mellett azzal, hogy pénteken majd őnáluk otthon folytatjuk.

Okt. 1. Hétfő. Egyetlen olyan napunk, amikor nem volt előre szervezett, kötött programunk. Unatkozni azért nem adódott időnk; délelőtt kimentünk a központba - postát és pénzügyet kellett intéznunk; közben egy presszóban megkávéztunk az őszi verőfényben. (Amerre jártunk, mindenütt nagyon jó kávékat ittunk. Úgy tűnik, Mo-n elterjedt az olasz típusú presszókávé: pici adag, de igen jófajta alapanyagból főzött, habosra gőzölt, lágy, de mégis méregerős.)


Délután fürödtünk egyet, aztán Éva olvasgatott én meg bosszankodtam, hogy nincs internet a szállodában. A portán látták, mennyire zokon esik ez nekem, beengedtek hát egy irodába, hogy legalább a leveleimet megnézzem. Miközben az egyikre válaszoltam, két munkatárs nagyjából ezt diktálta egymásnak: zsemle 180, sokmagos 285, tökmagos 140, szezámmagos 97, ementáli 324... mindezt olyan szaporán, mint amilyen a jégeső verése. Aztán beszédbe elegyedtünk a kisnagy-főnökkel, megtudtuk tőle, hogy megérkezett szállodájukba kíséretével Habsburg Ottó; erre kiböktem (ó, az a fránya dicsekvés!), hogy személyesen ismerem azóta, mióta Kárpátalján járt. A főnök lakhelyünkről értesülve pedig lelkesen elmondta, hogy egy hazafias polgári kör tagjaként nemrég járt Kárpátalján, s azt is, milyen jó, hogy Hévízen is megalakult a Magyar Gárda... Másnap már az irodába se mentem internetezni; ilyen egy előítéletes állat vagyok.

Okt. 2. Kedd. Délelőttünk a nyaralás fáradalmaival telt (evés, fürdés, kávézás stb.), közvetlenül ebéd után elindultunk Pécsre, ahol is hosszú című új könyvem bemutatójára került sor a Várkonyi Nándor könyvtárban. A kezdéshez képest egy óra tartalékkal érkeztünk, aminek nagyon örültem, remélve, helyben tudok kicsit netezni. Épp néhány levelet és kommentet volt érkezésem elolvasni, amikor elkezdtek szállingózni az olvasók, és akadt, aki mindenképpen beszélgetni akart velem (állítólag ismertük is egymást, de én nem emlékeztem rá). Első mondatainak az egyikében benne volt, hogy már csak Kárpátalján élnek igazi magyarok, és hiába válaszoltam azzal, hogy ez ostobaság, nyomta tovább a szöveget. Pedig én talán még egy gyors posztot is felraktam volna, ha kettesben hagy a géppel.

Aztán szerencsére megjött a kiadóm, Szirtes Gábor, vele kezdtem beszélgetni az állítólagos ismerős helyett, elintéztünk bizonyos adminisztratív formaságokat. Aztán megjött El Lobo - A farkas, és akkor már együtt estünk neki az internetnek, mutatta a bemutatót beharangozó új posztját, tettem is egy gyors bejegyzést.

És már kezdődött is a "műsor", én kiültem a közönség elé, Lobo meg ottmaradt a bekapcsolt számítógéppel, és persze nem állta meg, hogy néhány kommentben ne közvetítse az eseményeket itt.

Később aztán jó kis beszámolót írt az eseményről a saját blogján, fotók is vannak, ajánlom szíves megtekintésre: 2000 +/- 3; Balla D. könyvét bemutatták Pécsett - én meg ehelyt köszönöm meg figyelmességét.

A találkozó jó hangulatban telt, Gábor rutinosan kérdezett, én ugyanúgy válaszoltam, mondhatnám, hogy a megszokott mederben folyt a bemutató, talán csak a kárpátaljaiság és az itteni irodalom problémáit érintettük  kicsivel közelebbről - ez a terítéken lévő könyv jellegéből fakadt.

A legjobb az egészben az volt, amikor Sólyom Katalin olvasott fel tőlem, könyvemből - maga választotta részleteket. Kicsit beszélgetni is tudtam az est után a Pécsi Nemzeti Színház örökös tagjával, újra elmondtam neki azt, amit 1996-ban egy hasonló alkalommal már megtettem: ha hallom a hangját (ami semmit sem változott az évtizedek során), én még mindig ott látom őt Szabó István Apa c. filmjében a Duna-parton Bálint András oldalán, amint éppen felülmúlhatatlan egyszerűséggel vall egy "mai lány" zsidó identitásáról. Szerintem a magyar filmművészet emlékezetes pillanatai ezek, az én emlékezetembe mélyen beivódtak.

Örömömre eljött az estre férjével gyerekkori kedves barátném, fogadott nővérkém, Csikós Éva, vagyis inkább Weich Péterné - akivel az utóbbi években elég ritkán adódik alkalmunk feleleveníteni azokat az időket, amikor egy nyíregyházi és egy ungvári főszerkesztő gyerekeként összebarátkoztunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://bdk.blog.hu/api/trackback/id/tr56189055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BDK · http://ungparty.net/ 2007.10.08. 09:38:27

Mindenütt otthon, de legotthonabb jó.

évi 2007.10.08. 14:17:33

Csatlakozom Myrtille-hez....most megyek,olvasom a következő részt is:)


...előítéletes állat:D
furán néztek rám néhányan,mert itt nyihogok az irodában...:)
Számítástechnia. Megbízható használt notebook felújítása: webáruházból használt laptop vásárlás garanciával - Első kulcsszó: szerviz budapest.
süti beállítások módosítása